|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۷۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
دوازدهمین مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور نمایندگان 96 کشور و نهاد بین المللی به پایان رسید اما غیبت چند نفر در این مراسم به چشم آمد.
 مراسم تحلیف ریئیس جمهور حسن روحانی به پایان رسید اما چند نفر از کسانی که در روز تنفیذ حاضر بودند در این مراسم غایب بودند.

تحلیف ریاست جمهور پس از مراسم تنفیذ حکم، با حضور رییس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی و رئیس قوه قضائیه در مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود و رییس جمهور منتخب بر طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همهٔ استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

بعد از ظهر امروز (14 مرداد)، دوازدهمین مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران با حضور مقامات لشکری و کشوری و نیز نمایندگان 96 کشور و نهاد بین المللی در صحن مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

در این مراسم، 8 رئیس جمهوری و 19 رئیس مجلس، 9 معاون رئیس جمهور و نخست وزیر، 7 معاون رئیس مجلس، 11 وزیر امور خارجه، 35 فرستاده ویژه، 12 معاون وزیر خارجه، 6 رئیس گروه دوستی - پارلمانی و 2 رییس کمیسیون سیاست خارجی حضور یافتند. این درحالی است که هيچ يک از روسای جمهور قبلی از جمله آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس شورای حل اختلاف سران قوا، ‏سردار جعفری فرمانده سپاه، محسن رضایی، محمد باقر قالیباف و حجت الاسلام رئیسی در مراسم حضور نداشتند.

 البته سردار کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران در خصوص غیبت فرمانده کل سپاه در مراسم تحلیف اعلام کرد که سردار محمد علی جعفری، در همایش فرماندهان بسیج استان‌ها در مشهد به عنوان سخنران حضور داشت و برنامه‌ریزی لازم نیز برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور صورت گرفته بود اما به دلیل تاخیر هواپیما به مراسم تحلیف نرسید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین