|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۴
کد خبر: ۱۷۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
شنیدن خبرهای تلخ و ناگوار در فوتبال به اصطلاح حرفه‌ای ایران دیگر به یک نوع عادت تبدیل شده است، عادتی که می‌تواند تبعات بسیار تلخ‌تری در مدت زمانی کوتاه برای این رشته پرطرفدار و محبوب در میان جوانان ایرانی داشته باشد.
 شنیدن خبرهای تلخ و ناگوار در فوتبال به اصطلاح حرفه‌ای ایران دیگر به یک نوع عادت تبدیل شده است، عادتی که می‌تواند تبعات بسیار تلخ‌تری در مدت زمانی کوتاه برای این رشته پرطرفدار و محبوب در میان جوانان ایرانی داشته باشد.

بعد از تمام حاشیه‌هایی که پیرامون توافقات پنهانی برای فروش سهمیه فهرست بازیکنان در باشگاه‌ها رقم خورد و بسیاری این اتفاقات را زمینه فساد مالی که گریبان بیشتر باشگاه‌ها را گرفته، عنوان کردند حالا خبر می‌رسد برخی باشگاه‌ها و سران این باشگاه‌ها برای فروش حکم سرمربیگری هم نرخ تعیین کرده و به جای پرداختن به شایستگی فنی تصمیم گرفتند از توانایی‌های غیر فنی برخی مربیان که روابط خوبی با تجار و بیزنسمن‌های معروف در ایران دارند، بهره ببرند تا بلکه مشکلات بودجه‌ای خود برای تیم‌داری را برطرف کنند، درست مثل یک باشگاه دسته اولی شهرستانی که در مدت زمان کوتاهی نزدیک به 4 بار مربی خود را تغییر داده است.

ماجرا از این قرار است که بعد از انصراف استانداری از تأمین هزینه‌های باشگاهداری حرفه‌ای بر اساس قوانین جدید مقرر شد مالکیت یکی از باشگاه‌های سرشناس دسته اولی به هیأت فوتبال سپرده شود از همین ‌رو سران این هیأت برای انتخاب سرمربی در طول دو هفته گذشته رکوردهایی از خود برجای گذاشتند که باید در کتاب گینس به ثبت برسد! آنها که در تأمین هزینه‌ها برای بستن تیم در فصل رو به آغاز عاجز بودند این بار برای اینکه بتوانند از عهده مأموریت خود برآیند در اقدامی ناپسند حکم سرمربیگری را به حراج گذاشته و مدعی شدند هر مربی‌ای که بتواند با خود اسپانسری 500 میلیون تومانی برای تأمین هزینه‌های باشگاه بیاورد می‌تواند حکم سرمربیگری را به خود اختصاص دهد. تصمیمی که در ابتدا با ورود برخی مربیان و نام‌های عجیب و غریب تعجب همگان را برانگیخت اما وقتی آنها در نهایی کردن قرارداد اسپانسرینگ ناکام ماندند از فعالیت در سمت سرمربیگری کنار گذاشته شدند تا رکورد 4 مربی در کمتر از دو هفته به نام این باشگاه شهرستانی به ثبت برسد!

به گزارش خبر ورزشی، مسلماً این اتفاق در کنار تمام اتفاقاتی که در سال‌های گذشته پیرامون بازیکنان پولکی حاضر در فهرست برخی باشگاه‌ها رقم خورد می‌تواند تبعات بسیار تلخی برای فوتبال ورشکسته فعلی ایران داشته باشد، تبعاتی که گفته می‌شود به تصمیمات جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا در قبال مجوز فعالیت حرفه‌ای باشگاه‌ها برای لیگ قهرمانان نیز کشیده خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین