|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۱۷۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
هنوز بیش از یک ساعت تا آغاز مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری باقی مانده است ولی مجلس شورای اسلامی از ساعاتی قبل شاهد حضور صدها خبرنگار،تصویربردار ،عکاس و میهمانان خارجی و داخلی است.
 هنوز بیش از یک ساعت تا آغاز مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری باقی مانده است ولی مجلس شورای اسلامی از ساعاتی قبل شاهد حضور صدها خبرنگار،تصویربردار ،عکاس و میهمانان خارجی و داخلی است.

به گزارش ایرنا، مراسم تحلیف حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری منتخب مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری قرار است عصر امروز - ساعت 17 - در خانه ملت برگزار شود.

**مجلس از درب ورودی به سمت صحن علنی مجلس با فرش قرمز و گل آراسته شده است. تصاویر بزرگ از مراسم دوره های قبل تنفیذ و تحلیف رییسان جمهوری توجه میهمانان را به خود جلب می کند و میهمانان پیش از ورود به صحن علنی مجلس تماشاگر این عکس ها هستند.

**جایگاه خبرنگاران مجلس از دو ساعت مانده به آغاز مراسم مملو از حضور خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران داخلی است و هنوز رسانه های خارجی در جایگاه خبرنگاران حضور نیافته اند.

**در گوشه و کنار مجلس خوشامدگویی هایی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی نگاشته شده است.

میهمانان همچنان در حال ورود به محل برگزاری مراسم هستند و در صندلی های خود می نشینند.

**در مراسم امروز تحلیف بیش از 450 خبرنگار داخلی و خارجی حضور می یابند که این مراسم را پوشش می دهند.

**در جایگاه خبرنگاران مجلس دفاتر یادبودی برای ثبت دلنوشته خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران قرار داده شده است.

**براساس برنامه اعلام شده، در آیین تحلیف روحانی مقام های عالی رتبه از 100 کشور در محل تحلیف در مجلس شورای اسلامی ایران حضور خواهند داشت.

**محدودیت های ترافیکی از ساعت 14 امروز در خیابان های اطراف مجلس شورای اسلامی اعمال شده است و این محدودیت ها تا پایان مراسم تحلیف ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، آیین تنفیذ دکتر روحانی صبح پنج شنبه در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، سران قوا و مسوولان و مقامات کشوری و لشگری در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

هشت رییس جمهوری، 19 رییس مجلس، 9 معاون رییس جمهوری و نخست وزیر، هفت معاون رییس مجلس، 11 وزیر امورخارجه و 35 فرستاده ویژه کشورها به مراسم تحلیف حسن روحانی می آیند.

در این مراسم 12 معاون وزیر امور خارجه، 6 رییس گروه دوستی - پارلمانی و دو رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ها و همچنین «موکیشا کیتو» دبیرکل دبیرخانه کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد نیز حضور می یابند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین