|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
کد خبر: ۱۷۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
نحوه سفر به ترکمنستان و راه های هوایی پیش بینی شده برای آن چالش اصلی و به نوعی تهدید جدی بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیاست که از مدتها پیش نگرانی و انتقاد همه کشورهای شرکت کننده و از جمله ایران را به همراه داشت.
 رئیس جمهور ترکمنستان موافقت اولیه خود را با درخواست کیومرث هاشمی مبنی بر اختصاص پرواز به کاروان ایران در زمان برگزاری بازیهای داخل سالن آسیا اعلام کرد.

نحوه سفر به ترکمنستان و راه های هوایی پیش بینی شده برای آن چالش اصلی و به نوعی تهدید جدی بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیاست که از مدتها پیش نگرانی و انتقاد همه کشورهای شرکت کننده و از جمله ایران را به همراه داشت.

این دوره از بازیها ۲۶ شهریور تا ۵ مهرماه در عشق آباد برگزار می شود. برای نخستین بار علاوه بر کشورهای آسیایی، کشورهای اقیانوسیه نیز در این بازیها حضور دارند. این در حالی است که طولانی بودن مسیرهای پیش بینی شده هوایی برای سفر به ترکمنستان خیلی از کشورها را برای برنامه ریزی اعزام کاروان، دچار مشکل کرده است. حتی کمیته ملی المپیک نیز با در نظر گرفتن مشکلات موجود در این زمینه، شیوه زمینی - هوایی را برای اعزام کاروان به عشق آباد پیش بینی کرده است.

بر این اساس، قرار است کاروان ایران به صورت هوایی به مشهد سفر کنند و از آنجا به صورت زمینی راهی عشق آباد شوند. این برنامه پیش بینی شده کمیته ملی المپیک برای اعزام ورزشکاران و همراهان آنها به بازیهای داخل سالن و هنرهای رزمی آسیاست، اما در عین حال مسئولان این کمیته پیگیر اختصاص پرواز برای کاروان ایران در زمان برگزاری این بازیها بودند، در همین رابطه و در جریان آخرین نشست هماهنگی که به میزبانی ترکمنستان برگزار شد، اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازیهای داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا پیشنهاد کمیته ملی المپیک ایران را به کمیته برگزار کننده این بازیها اعلام کرد. همچنین کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک نیز در نامه ای خطاب به همتای ترکمنستانی خود که ریاست جمهوری این کشور را هم برعهده دارد نیز متقاضی اختصاص پرواز برای کاروان ایران شد.

در همین رابطه رئیس کمیته ملی المپیک ترکمنستان و رئیس جمهور این کشور موافقت اولیه خود را با درخواست مکتوب کیومرث هاشمی اعلام کرده و خواستار در اختیار گذاشتن جدول زمانبندی اعزام تیم های ورزشی کشورمان برای بررسی دقیق تر جوانب این موضوع شده است.

اصغر رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: نبود پرواز مستقیم میان دو کشور ایران و ترکمنستان چالش جدی کمیته ملی المپیک برای حضور در بازیهای داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا بود، به همین دلیل متقاضی این شدیم تا حداقل در ایام برگزاری این بازیها، پروازی در این مسیر از سوی ترکمنستان پیش بینی شود.

وی با اشاره به نامه رسمی کیومرث هاشمی در این ز مینه که خطاب به رئیس جمهور و رئیس کمیته ملی المپیک ترکمنستان ارسال شد، تصریح کرد: رئیس جمهور ترکمنستان که ریاست کمیته ملی المپیک این کشور را هم عهده دار است موافقت اولیه خود را با این پیشنهاد و درخواست اعلام کرده است. وی در پاسخ به نامه ارسالی از سوی ایران خواستار اعلام جدول زمانبندی تیم های کاروان کشورمان شده است تا بر اساس آن و پس از انجام بررسی های دقیق تر پاسخ قطعی و نهایی را به ما اعلام کند.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر خاطرنشان کرد: به هر حال ترکمنستانی ها باید برای نهایی شدن این موضوع جوانب مختلف و از جمله مسائل اقتصادی و بازرگانی را هم لحاظ کرده و پس از حساب و کتابهای دقیق پاسخ قطعی خود را به ما اعلام کنند، اما برای ما لحاظ شدن درخواست رسمی اعلام شده بود که انجام شده است.

سرپرست کاروان ایران در بازیهای داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا تاکید کرد: در اولین فرصت جدول زمانبندی اعزام تیمها را در اختیار کمیته ملی المپیک ترکمنستان قرار می دهیم و موضوع اختصاص پرواز را هم پیگیری خواهیم کرد، درعین حال اما پیگیری اعزام کاروان به صورت هوایی-زمینی را هم دنبال خواهیم کرد که اگر به هر دلیلی شیوه درخواستی ما از ترکمنستان بهس رانجام نرسید، بتوانیم از همین طریق برای اعزام تیم های خود اقدام کنیم.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین