|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۷۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
جمهوری اسلامی ایران در خصوص توافقنامه هسته ای به صورت شفاف عمل کرده، هر چند که شاهد هستیم هر روز با یک شیوه جدید سخن می گوید.
 رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: انتظار این است که اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی سیاست مستقل تری را مانند گذشته های خود، اتخاذ کنند.

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دقایقی پیش با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در خصوص توافقنامه هسته ای به صورت شفاف عمل کرده، هر چند که شاهد هستیم هر روز با یک شیوه جدید سخن می گوید.

وی گفت: انتظار این است که اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی سیاست مستقل تری را مانند گذشته های خود، اتخاذ کنند.

ولایتی ادامه داد: در سوریه شاهد هستیم که شش سال علیه مردم و دولت قانونی جنایات کرده اند و همه زیر ساخت ها را با کمک برخی کشورهای غربی و آمریکا از بین برده اند که ضروری است کشورهای اروپایی در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشند و این در خصوص عراق و برخی کشورهای منطقه اهمیت بیشتری می یابد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما همچنان متعهد به مبارزه با تروریسم در منطقه و سوریه هستیم و ایران با این ایستادگی برای ایجاد صلح و ثبات جهانی ایستادگی کرده وگرنه شاهد رشد این پدیده شوم در اروپا و دیگر کشورهای جهان خواهیم بود و در این جهت آمادگی همکاری با اتحادیه اروپا را داریم.

در این دیدار همچنین موگرینی اظهارداشت: از حضور در ایران و انجام این دیدار  خوشحالم و امیدوارم شاهد رشد و ارتقا هر چه بیشتر همکاری ها و تفاهمات اروپا  ایران باشیم.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین