|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۷۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
همزمان با خجسته سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) جشن بزرگ میلاد خورشید هشتم روز جمعه با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار شد.
 همزمان با خجسته سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) جشن بزرگ میلاد خورشید هشتم روز جمعه با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه سرایی و شعرخوانی پرداختند و خادمان به پذیرایی از زائران که در صحن و رواقهای حرم مطهر حضور یافته بودند مشغول شدند. بوی گل و گلاب در سراسر اماکن متبرکه بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) پیچیده و عطر معنویت مشام جان هر زائر و مجاور را در این صحن و سرا نوازش می کند.

جشن محوری سالروز میلاد امام رضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مسئولان و خادمان و زائران در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد و یکی از کارشناسات مذهبی در مدح و ثنای آن حضرت به سخن پرداخت.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا در این مراسم گفت: دنیا، شهرت، قدرت و ثروت انسان را مست، منحرف و مضطرب می کند و بنا به فرمایش قرآن کریم عذابهای دنیای فانی شامل اضطراب و تشویش خاطر، انحراف فکری، تجاری و شخصیتی است.

حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری افزود: در طول تاریخ افراد زیادی در کنار پیامبران و ائمه معصوم(ع) بوده و یار وفادار و پیرو آنان بودند اما از مسیر منحرف شدند همانطور که خیلی از افراد در دوران انقلاب اسلامی مرید امام راحل بودند اما پس از انقلاب از مسیر منحرف و از نظام اسلامی جدا شدند.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) در نیشابور فرمودند تنها پناهگاهی که انسان را از انحراف و سقوط نجات می دهد زندگی توحیدی، بندگی خدا و تنها مسیر زندگی توحیدی ولایتمداری است لذا اگر در پناهگاه زندگی توحیدی قرار نگیرید قطعا از مسیر درست زندگی منحرف خواهید شد.

او گفت: امام رضا(ع) حدود 400 حدیث دارند که چگونگی قرار گرفتن در پناهگاه زندگی توحیدی را نشان می دهد. زندگی توحیدی دارای سه رکن افکار توحیدی، برنامه زندگی توحیدی و آرزوهای توحیدی است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: نیازمند فکر توحیدی هستیم. مسئولان بدانند که اگر برای مردم نوکری کنند مردم آنان را خواهند پذیرفت اما اگر ژست آقایی بگیرند مردم آنان را نوکر هم به حساب نمی آورند لذا کسانی که تقوای بیشتر دارند برتر هستند نه کسانی که دارای پول، شهرت و مقام می باشند.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: باید دارای ولایت الهیه باشید تا در نورانیت زندگی توحیدی قرار گیرید لذا مسئولان اگر می خواهند مملکت آرامش داشته باشد باید ولایتمدار باشند.

وی گفت: زندگی ولایی دارای سه شاخصه پیروی از ولی خدا، الگو قرار دادن ولی در همه حالات زندگی و استقامت داشتن تا پایان است.

نظیر این مراسم جشن در مساجد شهر مشهد و خراسان رضوی و همچنین بیش از 150 بقعه متبرکه این استان برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین