کد خبر: ۱۷۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
'حمید محمدی' رئیس سازمان حج و زیارت به همکاری مناسب مسئولان حج عربستان اشاره کرد و گفت که روند اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی تا سوم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
 'حمید محمدی' رئیس سازمان حج و زیارت به همکاری مناسب مسئولان حج عربستان اشاره کرد و گفت که روند اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی تا سوم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا؛ رئیس سازمان حج و زیارت در جمع خبرنگاران در فرودگاه امام خمینی (ره) یادآورشد که 86 هزار و 300 زائر در قالب 590 کاروان در حج تمتع امسال حضور خواهند داشت.

وی توضیح داد:زائران ایرانی در قالب ‌300 کاروان به مدینه قبل اعزام می شوند که از هشتم مرداد این روند آغاز و تا 30 ماه جاری ادامه خواهد داشت.

محمدی ادامه داد:290 کاروان زائران در قالب مدینه بعد اعزام خواهند شد که این روند از 14 مرداد آغاز و تا سوم شهریور ماه ادامه می یابد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود:اکنون بیش از 11 هزار زائر ایرانی در مدینه مستقر شدند و نخستین گروه از شنبه آینده به مکه عزیمت خواهند کرد.

محمدی همچنین تصریح کرد که هیات کنسولی کشورمان از روز گذشته در عربستان مستقر شده که گروهی در مدینه و گروه دیگر در مکه حضور خواهند داشت.

وی توضیح داد: این تیم دارای وظایف تعریف شده و در قالب حمایت از یک شهروند ایرانی در هر کشوری که حضور دارد؛ هست. ما هر سال در حج به طور عادی حوادثی داشتیم از جمله اینکه کسانی باشند که دچار بیماری شدیدی بوده که ناگزیر به بازگشت به کشور باشند یا کسانی که دچار تصادف و یا مرگ و میر شوند که رسیدگی به این مسائل از وظایف تیم کنسولی است.

محمدی همچنین به وضعیت زائران در مدینه اشاره کرد و ادامه داد:

اوضاع آنگونه که گزارش شده چه از منظر اقامتی؛ بهداشت و درمان و پذیرایی مناسب بوده اما باید در نظر داشت امسال در مقایسه با سنوات گذشته چند تفاوت در نوع خدمات داشتیم.

وی گفت که امسال بخصوص در ایام تشریق تدابیر ویِژ ای اتخاذ شده و در عرفات برای رفاه زائران و به دلیل وجود هوای بسیار گرم چادرهای ویِژه ای در نظر گرفته شده تا آنها بتوانند از هوای مطبوع و مناسب استفاده کنند.

محمدی یادآورشد که برای تردد زائران هماهنگی های خوبی با وزارت حج عربستان صورت گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین از زائران خواست همانگونه که در جلسات توجیهی نیز به آنها یادآوری شده است در صورت نیاز نداشتن مبرم از آوردن لب تاب به عربستان خودداری کنند.

وی ادامه داد: در خصوص ورود لب تاب به عربستان از پیشتر حساسیتی وجود داشته و ما در جلسات توجیهی به زائران تاکید کردیم اگر ضرورت و نیاز مبرم ندارند لب تاب با خود نیاورند البته مشکلی ایجاد نمی شود اما آنجا معطل می شوند. معمولا در مواقع بازرسی ها اول لب تاب را گرفته و بعد تحویل می دهند که این روند سبب معطلی فرد و کاروان همراه آنها می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین