|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۷۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نادیده گرفتن تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، گفت: تاکنون همه طرف ها به توافق هسته ای پایبند بوده اند.
 سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نادیده گرفتن تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، گفت: تاکنون همه طرف ها به توافق هسته ای پایبند بوده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری «بیزینس استاندارد»، «کاترین ری» سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در نشست خبری در بروکسل گفت: تاکنون همه طرف های توافق هسته ای به تعهداتی که در قبال این توافق داشته اند عمل کرده اند.

این در حالی است که دیروز دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا طرح جامعی از تحریم ها علیه ایران را امضا کرد که به گفته مقام های کشورمان ناقض متن و روح برجام است.

کاترین ری در پاسخ به سئوالی درباره اتهاماتی که علیه ایران مطرح است، گفت: انتظارمان این است که ایران همچنان به پایبندی خود ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد که در نشست 30 تیرماه کمیسیون مشترک نظارت بر برجام در وین به صورت گسترده ای پیرامون دیدگاه ایران درخصوص تحریم های آمریکا بحث شده است.

به گزارش ایرنا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه و رئیس کمیسیون مشترک نظارت بر برجام بامداد شنبه برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهوری وارد تهران خواهد شد.

انتظار می رود وی در این سفر خود که به گفته تحلیلگران نشان دهنده همراهی اتحادیه اروپا با ایران است، با مقام های ایران درخصوص برجام و مسائل دوجانبه ای و منطقه ای گفت و گو کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین