|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۷۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
نمایندگانی از 9 کشور از آغازین ساعات روز پنجشنبه به منظور شرکت در آیین تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری وارد تهران شدند.
 نمایندگانی از 9 کشور از آغازین ساعات روز پنجشنبه به منظور شرکت در آیین تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری وارد تهران شدند.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب صبح امروز(پنجشنبه) در مراسمی حکم رییس دولت دوازدهم را با حضور مقامات لشکری و کشوری به حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی تنفیذ کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری تاکید کردند: «پرداختن به مشکلات مردم بویژه مشکلات معیشتی و اقتصادی» به عنوان اولویت اصلی، «تعامل گسترده با دنیا و ارتباطات وسیع با ملت ها و دولت ها» و «ایستادگی همراه با صلابت و قدرت در مقابل سلطه طلبان» سه جهت گیری اصلی است که باید به‌طور همزمان در دستور کار دولت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی نیز در این مراسم، «ریشه‌کنی فقر و فساد»، «مهار تورم»، «رشد اقتصادی»، «سربلند شدن ایران در محافل بین‌المللی» و «دستیابی به بازار منطقه و جهان» را جزو حقوق مردم دانست و افزود: «رشد فضای آزاد و معنوی»، «دسترسی آسان به اطلاعات»، «برابری در برابر قانون»، «داشتن آینده‌ای مطمئن»، «اظهار نظر و گفتگو»، و «در جریان امور کشور قرار گرفتن»، نیز از حقوق مردم است.

کیم یونگ نام رییس کنگره ملی خلق کره شمالی و مرد شماره دو این کشور، بارناباس سیبوسیو دلامینی نخست وزیر پادشاهی سوازیلند و موسس علی معاون نخست وزیر اوگاندا از جمله مهمانانی هستند که در صبح امروز وارد تهران شدند.

همچنین «ژان ماکس راکو تو ماموجی» رئیس مجلس ماداگاسکار و «جاب ایندوگایی» رئیس مجلس ملی جمهوری متحده تانزانیا و هیات دیپلماتیک جمهوری نامیبیا نیز از دیگر مهمانانی هستند که به تهران آمدند.

آلبرتو اورتگا نماینده ویژه پاپ فرانسیس - اسقف رم و رهبر کلیسای جهانی کاتولیک - نیز ظهر امروز جهت حضور در مراسم تحلیف دوازدهمین رئیس جمهوری کشورمان به تهران آمد.

آدریوس بروزگا نماینده جمهوری لیتوانی نیز از دیگر مامات عالی رتبه و میهمانانی است که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری کشورمان وارد تهران شد.

عصر امروز همچنین دمبا فادیگا معاون رئیس مجلس گینه برای شرکت در دوازدهمین تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران به کشورمان سفر کرد.

براساس این گزارش، «مارکو پاوویچ» وزیر کار و امور بازنشستگی کرواسی شامگاه امشب (پنجشنبه) به منظور شرکت در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری وارد تهران شد.

شبکه های خبری بلومبرگ، الجزیره انگلیسی، رویترز، خبرگزاری فرانسه، تارنمای روسی اسپوتنیک، شبکه العربیه انگلیسی، رادیو اروپا از جمله رسانه هایی بودند که هریک از زاویه ای به پوشش و تحلیل مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن روحانی پرداختند و تاکید کردند: رهبر عالی ایران حکم ملت را تنفیذ کرد.

مراسم تنفیذ دکتر حسن روحانی رییس جمهوری منتخب انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری صبح امروز(پنجشنبه) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد و مراسم تحلیف عصر شنبه 14 مرداد ماه با حضور مقامات کشوری و لشگری و مقامات عالیرتبه از 92 کشور در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

هشت رییس جمهوری و 19 رییس مجلس، 9 معاون رییس جمهوری و نخست وزیر، هفت معاون رییس مجلس، 11 وزیر امور خارجه و 35 فرستاده ویژه کشورها در مراسم تحلیف دومین دوره ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی حضور می یابند.

همچنین در این مراسم 12 معاون وزیر خارجه، 6 رییس گروه دوستی - پارلمانی و دو رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ها شرکت دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین