|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۱۷۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرد همه طرف‌های توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به تعهداتشان در این توافق پایبند بوده‌اند.
  سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرد همه طرف‌های توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به تعهداتشان در این توافق پایبند بوده‌اند.

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد به رغم تحریم های جدید آمریکا که تهران آن را نقض این توافقنامه می داند، همه طرف ها، توافق درباره برنامه هسته ای، بین ایران و قدرت های بزرگ را رعایت کرده اند.

«کاترین ری» سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرای برجام گفت: در این مرحله، ما بر این باوریم که همه طرف ها به تعهدات خود در خصوص این توافق عمل کرده اند.

وی افزود: ما انتظار داریم که طرف ها به طور کامل به این توافق عمل کنند.

ری گفت: نشست این کمیسیون مشترک که روز 21 ژوئیه تشکیل شد، امکان داد تا به طور گسترده درباره دیدگاه ایران در خصوص تحریم های جدید آمریکا گفتگو شود.

از سخنگوی موگرینی درباره اتهامات مطرح شده از طرف عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران سؤال شد. عراقچی  روز پنجشنبه اعلام کرد توافق هسته ای نقض شده است. وی وعده داد در واکنش، به شکلی متناسب به این تحریم ها پاسخ خواهد داد. عراقچی بدون اشاره به جزئیات به « 16 تدبیر » تلافی جویانه اشاره کرد.

کاترین ری خاطرنشان کرد 21 ژوئیه همه شرکت کنندگان در نشست کمیسیون مشترک اروپا ادامه پایبند بودن خود به تعهدات مربوط به توافق هسته ای را تأیید و بر نیاز اطمینان از اجرای کامل و مؤثر آن در فضایی سازنده تأکید کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین