|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۷۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
روحانی در حالتی که بغض داشت اینگونه سخنان خود را خاتمه داد: «ای خداوند اینک که این ملت بزرگ بار دیگر این بنده کوچک را برای خدمت به خود برگزیده است و من را شایسته خدمت به آرمان‌های این ملت یافته است، امیدوارم تا در تحمل سختی‌ها و ناملایمات صبور باشم
 مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری صبح امروز با حضور رهبر معظم انقلاب، رییس‌جمهور، سران قوای مقننه و قضاییه و مسئولان کشوری و لشکری و سفرا و مقامات کشورهای خارجی نظام برگزار و رهبری حکم تنفیذ رییس‌جمهور را به حسن روحانی اعطا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ این مراسم ساعت 10:30 صبح با حضور آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، حسن روحانی، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه  و آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در حسینیه امام خمینی آغاز شد. روحانی و علی لاریجانی در سمت چپ و آملی لاریجانی و جنتی در سمت راست رهبری نشستند در حالیکه جای آیت‌الله هاشمی در کنار رهبر انقلاب  خالی بود. سید حسن خمینی و ناطق نوری نیز در بین جمعیت نشسته بودند.

پس از پخش سرود ملی کشور، آیات 159 تا 160 سوره آل عمران توسط کریم منصوری  تلاوت شد. سپس وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت ارائه داد. پس از این گزارش، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی متن حکم تنفیذ رییس‌جمهور را قرائت کرد و سپس رهبر انقلاب حکم تنفیذ رییس جمهور را به حسن روحانی اعطا کرد و روحانی پس از دریافت حکم تنفیذ خود، گونه و شانه رهبری  را بوسید.

در ادامه رییس‌جمهور در سخنانی با اشاره به اینکه «برای ساختن آینده ناگزیر به تکیه بر توانمندی‌ داخلی هستیم»، گفت: «دولت تلاش می‌کند مردم به حقوق خود دست یابند؛ ریشه‌کنی مفاسد و تورم،‌ دستیابی به بازارها و رشد اقتصادی، دسترسی به اطلاعات، برابری در برابر قانون، آینده‌ مطمئن، اظهارنظر و دانستن حق مردم است و جز با همدلی، اعتدال و اصالت دادن به قانونگرایی حاصل نخواهدشد. مردم در انتخابات اخیر دوباره با رهبری، نظام و منتخب خود تجدید پیمان کردند و اکنون بار مسوولیت بر دوش ماست؛ ما هم باید اعلام کنیم برای سربلندی اسلام، نظام و مردم آمده‌ایم.»

روحانی در حالتی که بغض داشت اینگونه سخنان خود را خاتمه داد: «ای خداوند اینک که این ملت بزرگ بار دیگر این بنده کوچک را برای خدمت به خود برگزیده است و من را شایسته خدمت به آرمان‌های این ملت یافته است، امیدوارم تا در تحمل سختی‌ها و ناملایمات صبور باشم و در مقابله با ظلم و جور جسور و در شنیدن صدای مردم شنوا و در پاسخ به مطالبات آنان توانمند و در رساندن این ملت به مطلوبات خود پایبند و در بازشناسی ناراستی‌ها و کژی‌ها بینا و در کنار زدن پرده ریا و تزویر توانا باشم و همچنین از خداوند می‌خواهم که حسادت‌ها را به همکاری و ایجاد اختلافات را به همدلی بدل کنند.»

ایسنا نوشت؛پس از سخنان روحانی، رهبر انقلابطی سخنانی تاکید کردند:«اهمیت این جلسه از دو نظر است. یکی اینکه آغاز یک دوره‌ مدیریت جدید کشور است که این امیدواری وجود دارد که ان‌شاءالله مسئولانی که همراه با رئیس‌جمهور محترم و منتخب وارد میدان عمل خواهند شد، با ابتکارات و توانمندی‌های بیش از گذشته ملت را خرسند کنند و همین خواسته‌ها و مطالبی که رئیس‌جمهور محترم بیان کردند، این‌ها را برآورده کنند. جهت دوم این است که این جلسه نماد مردم‌سالاری است. این دوازدهمین جلسه از این قبیل -از اول انقلاب تا امروز- است؛ یعنی ملت ایران دوازده مرتبه از آغاز انقلاب در انتخاب مدیران طراز اول کشور نقش‌آفرینی کرده‌اند؛ این خیلی مسئله‌ی مهمی است.»

آیت‌الله خامنه‌ای سه جهت‌گیری را در برای دولت برشمردند و گفتند:« جهت‌گیری اول؛ پرداختن به مشکلات مردم است. پرداختن به مسائل داخلی، مشکلات مردم، مسئله معیشت و اقتصاد؛ که این دو باید به نقطه قابل قبولی در طول این چهار سال برسانید. جهت‌گیری دوم؛ تعامل گسترده با دنیاست. این درست نقطه مقابل آن چیزی است که دشمنان ما و سلطه‌گران عالم دنبالش هستند. ما می‌توانیم با دنیا ارتباطات وسیع و گسترده‌ای داشته باشیم، هم به ملتها و دولتهای دیگر کمک کنیم، هم از کمک آنها بهره‌مند بشویم.جهت‌گیری سوم؛ در برابر هر سلطه‌طلبی با صلابت و قدرت ظاهر بشوید. آن سلطه‌طلب هر که میخواهد باشد، امروز از همه متجاوزتر و وقیح‌تر رژیم ایالات متحده آمریکاست، در مقابل اینها با صلابت، با قدرت، با پشتوانه‌ی اقتدار ملی و کمک این مردم می‌توانید از ترفندهای آنها جلوگیری کنید و آن را دفع کنید.»

از حاشیه‌های جالب این مراسم حضور چهره‌های سیاسی بود که در سال‌های گذشته کمتر در چنین مراسم هایی حضور داشتند علی‌اکبر محتشمی‌پور، محمد سلامتی و هادی خامنه‌ای از جمله این افراد بودند که تصاویر آنها چندین بار از تلویزیون پخش شد.همچنین آیت‌الله امینی هم در این مراسم حضور داشت.

محمود احمدی‌نژاد هم که ابتدا در کنار ابراهیم رییسی نشسته بود، جای خود را تغییر داد و در کنار سیدحسن خمینی نشست. ولایتی و ناطق نوری هم که درباره مدیریت داشنگاه آزاد با یکدیدگر اختلاف نظر دارند در کنار هم بودند.

قالیباف و میرسلیم از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری هم در کنار هم نشسته بودند. اخیرا میرسلیم گفته بود که حزب موتلفه در ایام انتخابات اجازه نداده بود که او درباره تخلفات قالیباف صحبت کند. با توجه به حضور روحانی، جهانگیری و رییسی، هاشمی‌طبا تنها نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بود که در این مراسم حضور نداشت.

میثم مطیعی که مداحی او در مراسم نماز عید فطر با انتقادات فراوانی مواجه شد نیز در این مراسم حضور داشت .

عباس جدیدی و حسین رضازاده از جمله ورزشکاران شورای شهر چهارم تهران نیز از چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

در این مراسم همچنین محسن هاشمی نفر اول لیست شورای شهر تهران کنار محمدعلی نجفی محتمل‌ترین گزینه شهرداری تهران  نشسته بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین