|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۷۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
شهردار رامسر از مهیا بودن فرصت های سرمایه گذاری در این شهر خبر داد.
 شهردار رامسر از مهیا بودن فرصت های سرمایه گذاری در این شهر خبر داد.

نصرت الله کوزه در نشست شهرداران رامسر و سانچئون کره جنوبی در سالن هتل قدیم رامسر گفت: آغاز فعالیت کنوانسیون در دوم فوریه ۱۹۷۱ برابر با ۱۳ بهمن ۱۳۴۹ در شهر رامسر بوده که کنوانسیون نام خود را از این شهر اقتباس کرده است. کنوانسیون رامسر در سال ۱۹۷۵ جنبه قانونی یافت که این معاهده ۱۶۹ کشور را ملزم به تعیین و حفظ تالاب های با اهمیت بین المللی و تشویق به استفاده خردمندانه از آنها کرد. بیش از ۱۷۰۰ سایت با مساحت ۱۵۰ میلیون هکتار در این کنوانسیون به ثبت رسیده است.

  وی تصریح کرد: پیرو توافق بین شهرداری رامسر و شهرداری شهر سانچئون کره جنوبی بازدیدی از شهر زیبای رامسر از طرف تیم اعزامی با مسئولیت شهردار سانچئون صورت گرفت تا ظرفیت ها و پتانسیل های موجود گردشگری که بستر سرمایه گذاری دارد شناسایی و مورد بازدید و بحث و تبادل  نظر قرار گیرد.

شهردار رامسر گفت: این بازدید با هدف همکاری دو جانبه به منظور ارتقای جهانی تنوع زیستی تقویت طبیعت گردی از طریق به اشتراک گذاشتن مطالعات و تبادل اطلاعات و مشارکت طرفین در جهت توسعه فعالیت های ارتباطات، آموزش تنویر افکار عمومی و توسعه اقتصاد محلی از طریق توسعه طبیعت گردی پایدار برگزار شد.

وی افزود: رامسر به لحاظ موقعیت جغرافیایی آب و هوایی فرهنگ و تمدن در دنیای باستان مهم بوده و یکی از مناطق گردشگری در شمال ایران و به نام عروس شهرهای ایران معروف شده است. پتانسیل های موجود شامل تله کابین، بهترین مراکز اقامتی با قدمت بیش از ۷۰ سال، آبگرم های معدنی، رودخانه های زیبا، وجود بیشترین عرصه های عمومی مشرف به دریا و زمینه های سرمایه گذاری در تامین مراکز اقامتی دائم و موقت و ایجاد مراکز تفریحی و تفرجگاهی و تجاری با برندهای معتبر و ایجاد مجتمع های بلند مرتبه و آموزشی و فرهنگی است.امیدوارم پای بندی روابط خواهر خواندگی و توسعه گردشگری و صنعت توریسم با همکاری مسئولین جمهوری اسلامی محقق شود.

به گزارش ایسنا، شهردار سانچئون کره جنوبی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با شهرداری رامسر در محل هتل قدیم این شهر اظهار کرد: در صد سال گذشته روند صنعتی کردن کشور کره جنوبی را در پیش گرفتیم که امروزه به عنوان یک تهدید برای این کشور محسوب می شود. صنعتی کردن موجب راحتی زندگی و به خطر افتادن آینده کشور کره جنوبی شده و تغییرات آب و هوایی نیز یک خطر اساسی است که زندگی ما را در مخاطره قرار داده است.

چو چونگ هون تصریح کرد: کنوانسیون تالاب ها که در رامسر برگزار می شود بسیار با ارزش بوده و نیز در بازدید شهردار رامسر از کره جنوبی، شهروندان هیجان زده بودند، موضوعات فرهنگی و زیست محیطی مورد توجه قرار گرفت. یادداشت تفاهم امضا شده به مرحله اجرایی در خواهد آمد.

وی گفت: طبق توافقات شهر رامسر، باغ ایرانی شهر سانگچئونگ را در رامسر مهیا می کنیم. یکی از خیابان ها در رامسر به نام یک شهر کره و یکی از خیابان ها در کره را به نام رامسر نامگذاری کرده و با نامگذاری، ایده ها و استراتژی ها را هدفمند خواهیم کرد.

چو چونگ هون تصریح کرد: متخصصانی را از کره جنوبی جهت کاشت درختان در محوطه خیابان های رامسر اعزام می کنیم  که نمادی از شهر کره جنوبی در رامسر قابل مشاهده خواهد بود.

وی افزود: با حمایت دولت کره جنوبی، توسعه محیط زیست و تقویت مسائل اقتصادی در آینده نزدیک مورد توجه قرار خواهد گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین