|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۱۷۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
توزیع بسته های کمک غذایی از سوی جمعی از جوانان ایران به مردم فلسطین همزمان با روز جشن شکسته شدن محاصره مسجدالاقصی باعث شد تا رسانه های رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر نسبت به آنچه «نفوذ ایران» در بیت المقدس خواندند، هشدار دهند.
  توزیع بسته های کمک غذایی از سوی جمعی از جوانان ایران به مردم فلسطین همزمان با روز جشن شکسته شدن محاصره مسجد الاقصی باعث شد تا رسانه های رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر نسبت به آنچه «نفوذ ایران» در بیت المقدس خواندند، هشدار دهند.

روزنامه «الاخبار» لبنان روز چهارشنبه در مطلبی با عنوان «ردپای ایران در قدس از طریق سبدهای غذایی» نوشت: روزنامه «اسرائیل هیوم» وابسته به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و پر تیراژترین روزنامه اسرائیل در شماره روز گذشته خود مانند کسی که متحیر مانده تظاهرات و اغتشاشات (!!) اخیر را به گردن چه کسی بیندازد، گاهی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و گاهی رجب طیب اردوغان را متهم به تحریک تظاهر کنندگان می کند و گاهی نیز اتهام «آتش افروزی و حمایت از تظاهرات با وعده های غذایی به ارزش چند میلیون شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی)» به ایران می زند.

الاخبار به نقل از این روزنامه اسرائیلی افزود: گویا حمایت ترکیه از نمازگزاران فلسطینی در حوادث اخیر جبل هیکل (مسجد الاقصی) کافی نبود که این بار ایرانی ها هم دست به تشویق فلسطینی ها و تحریک آنها برای درگیر شدن با نیروهای امنیتی اسرائیل در اطراف مسجد الاقصی زده اند.

به نوشته این روزنامه، بیشتر فلسطینی هایی که کوچه های شهر قدیمی قدس را پر کرده بودند هر روز با وعده های غذایی بسته بندی شده که عبارت «به کمک خدا قدس آزاد خواهد شد» از آیت الله خامنه ای بر روی آن نوشته شده بود مورد پذیرایی قرار می گرفتند. این نشان از وجود یک جنبش متشکل از جوانان مورد حمایت ایران دارد که اقدام به تهیه و پخش این بسته های غذایی کرده اند.

اسرائیل هیوم در عین حال به قول از یک مسئول عالی رتبه در سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نقل کرده که تهیه و پخش روزانه ده ها هزار وعده غذا با توجه به هزینه سنگینی که دارد نمی تواند کار یک گروه از جوانان باشد.

این روزنامه به نقل از یک مسئول فلسطینی نوشت: ما در جریان حمایت ایران از پخش غذاها قرار داشتیم اما به خاطر متوقف شدن همکاری های امنیتی آن را به اطلاع طرف اسرائیلی نرساندیم.

وی افزود: ما به ایرانی ها اجازه حضور در فلسطین نمی دادیم تا مورد اعتراض کشورهای عربی قرار نگیریم.

این مسئول فلسطینی همچنین با بیان اینکه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از تلاش ایران برای «ایجاد جای پا برای خود در همه جا» خشمگین است گفت: اشتباه بزرگی بود که به ایرانی ها اجازه چنین کاری داده شود.

در همین رابطه، تارنمای لبنانی «العهد» نیز از قول یک مسئول بخش اطلاعات تشکیلات خودگردان در گفت و گو با روزنامه اسرائیل هیوم نوشت: ایرانی ها راه نفوذی به داخل فلسطین پیدا کرده اند و به کوری چشم اسرائیل می خواهند به مردم فلسطین این پیام را بدهند که «برای آنها اهمیت قائلند.»
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین