|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۷۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که به رغم مخالفت های روسیه و چین قصد دارد «تاد»، سامانه پیشرفته ضد موشکی خود را در شبه جزیره کره جنوبی عملیاتی کند.
 وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که به رغم مخالفت های روسیه و چین قصد دارد «تاد»، سامانه پیشرفته ضد موشکی خود را در شبه جزیره کره جنوبی عملیاتی کند.

وزارت دفاع آمریکا خاطر نشان کرده است که این درخواست «مون جائه این» رییس جمهور کره جنوبی است و واشنگتن آن را جامه عمل می پوشاند.

پنتاگون در خصوص انتقادهای چین و روسیه از سامانه تاد نیز تاکید کرده است که در حال حاضر مهم این است که خطر کره شمالی جدی است.

جیمز دیویس سخنگوی نیروی دریایی آمریکا نیز در سخنانی که خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز چهارشنبه به آن اشاره کرده آورده است: مخالفت ها و انتقادهایی از آمریکا برای استقرار تاد می شود اما کره شمالی چاره ای به جز این اقدام باقی نگذاشته است.

وی تاکید کرد که آمریکا فقط به اثرگذاری این سامانه نمی اندیشد بلکه به این نتیجه رسیده که برای مقابله با کره شمالی این اقدام کاملا ضروری است.

وی تصریح کرد که از میان شش راکت انداز تاد فقط 2 موشک انداز عملیاتی شده است اما چهار واحد دیگر هم راه اندازی خواهد شد.

این در شرایطی است که در همین هفته وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده بود که فعلا موضوع عملیاتی شدن این سامانه جدی نیست زیرا اعتراضات مردمی فراوانی وجود دارد و سئول باید این مساله را مورد توجه قرار دهد.

این وزارتخانه در بیانیه ای آورده است که قبل از عملیاتی شدن این سامانه به طور کامل باید نظرخواهی مردمی نیز صورت گیرد و اگر مخالفت هایی باشد تجدید نظرهایی انجام خواهد گرفت.

آمریکا اما تصریح کرده که سال گذشته با کره جنوبی برای استقرار کامل سامانه به توافق رسیده است و آن را اجرایی می کند.

«تاد»، سامانه موشکی ضد بالستیک است که توسط شرکت تسلیحاتی «لاکهید مارتین» آمریکا برای رهگیری موشک های بالستیک در ارتفاع بالا طراحی و ساخته شده و قادر است اهداف را در فاصله 2 هزار کیلومتری ردیابی و مورد هدف قرار دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین