|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۷۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۰
شرکت "نورنیکو" چین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۵۰ مگاوات در استان فارس احداث می‌کند.
 شرکت "نورنیکو" چین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۵۰ مگاوات در استان فارس احداث می‌کند.

عبدالعزیز کریمی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس، در جلسه هماهنگی با شرکت «نورنیکو» چین به ظرفیت تولید 8500 مگاواتی برق در استان فارس اشاره کرد و اظهار داشت: استان فارس با ظرفیت تولید 8500 مگاوات برق رتبه سوم تولید برق را در کشور دارد که این میزان حدود 12 درصد ظرفیت اسمی تولید برق کشوررا شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس سهم تولید برق از انرژی‌های تجدید پذیر در ایران را ناچیز دانست و گفت: یکی از اهداف مهم وزارت نیرو حرکت به سوی استفاده از سوخت‌های غیرفسیلی و انرژی‌های تجدید پذیر است که روند این امر در استان فارس نیز با توجه به برخورداری از بیشترین پتانسیل جذب تابش انرژی خورشیدی چشمگیر است.

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به منظور احداث نیروگاه‌های خورشیدی، بیان کرد: تاکنون سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای تاسیس نیروگاه خورشیدی در استان فارس استقبال خوبی داشتند و با بهره‌برداری از کارخانه تولید پنل در شهرک صنعتی شیراز، شاهد شکوفایی استفاده از فن‌آوری‌ها و تکنولوژی‌های استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر خواهیم بود.

پرفسورگنگ، مدیر عامل شرکت «نورنیکو» چین، نیز در این جلسه سرمایه‌گذاری در شیراز به عنوان خواهر‌زاده شانگهای چین را با اهمیت دانست و از همکاری‌های مناسبی که در زمینه پروژه‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی انرژی بین برق فارس و شرکت متبوعش انجام خواهد شد اظهار رضایت کرد .

حمزه روغنیان معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای فارس، نیز در این جلسه به توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در کشور اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور و لزوم تغییر رویکرد تولید انرژی از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های نو، وزارت نیرو حمایت خود را از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اعلام کرد ه است.

وی افزود: خوشبختانه با افزایش سرعت در اجرای طرح‌های مزبور، روز به روز شاهد روند مثبت و نتایج رو به رشد سیاست‌های دولت در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و تولید و شکوفایی کشور هستیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین