|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۷۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
حج به بیان امیرالمومنین (ع)، عَلَم اسلام است. اما عده‌ای می‌خواستند این پرچم را از دست کسانی که آن را نگه داشته‌اند بیاندازند. در حالیکه حاجیِ ما قرار است باعث تقویت و اتحاد اسلامی در جهان باشد.
 نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت:‌ آنهایی که مردم را نسبت به حج اذیت و دلسرد کردند و این همه تبلیغ علیه آن داشتند توبه کنند، چرا که امروز با افتخار به حج می‌رویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم بدرقه حجاج ایرانی اظهار کرد: حج به بیان امیرالمومنین (ع)، عَلَم اسلام است. اما عده‌ای می‌خواستند این پرچم را از دست کسانی که آن را نگه داشته‌اند بیاندازند. در حالیکه حاجیِ ما قرار است باعث تقویت و اتحاد اسلامی در جهان باشد.

وی با اشاره به پروازهایی که روز یکشنبه انجام شد افزود: این مراسم بدرقه،‌ بهانه‌ای بود تا ما از عزیزانی که یک سال با وجود تعطیلی حج تلاش و کوشش کردند که این برنامه‌ریزی به خوبی نتیجه دهد تشکر کنیم. صمیمانه از مقام معظم رهبری قدردانی می‌کنم که با صحبت‌ها مهم و ارزشمندشان، به مردم این مطلب را تفهیم کردند که حجِ امسال تصمیم همه مسئولان نظام بوده است. ما امروز مفتخریم که زائران در آرامش عازم حرمین شریفین می‌شوند و از آن طرف میزبان با توجه به قول و قرارهایی که گذاشته بود نشان دادکه به آنها پایبند است.

وی اضافه کرد: روز گذشته معاون وزیر حج عربستان و جمعی از مقامات این کشور به گرمی با اهدای شاخه گل از زائران ایرانی استقبال کردند. امیدواریم تا پایان این مناسک زائران به سهولت و راضی مشرف شوند.

سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: از شورای عالی امنیت ملی و مراجع عظام که مشوق ما برای راه‌اندازی حج بودند و همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در چند ماه گذشته کمک کار بود تا این امر به نتیجه برسد، قدردانی می‌کنیم. تا چند ماه پیش حتی نسبت به آماده‌سازی ترمینال حجاج دغدغه داشتیم، اما زحمات طاقت‌فرسایی توسط شرکت فرودگاهی کشیده شد تا این مکان آماده شود.

وی ادامه داد: فرمایشان مقام معظم رهبری نیز به همه فتنه‌ها خاتمه داد و  آنهایی که تلاش می‌کردند حج را تعطیل کنند، فهمیدند این تصمیم نظام است. ما بستری را برای حج آماده کرده‌ایم ولی طبیعی است در برخی نقاط نقصان‌هایی پیش آید.

قاضی عسکر همچنین از زائران اعزامی به حج درخواست کرد حساسیت‌های کشور عربستان را در نظر بگیرند و در مواقع حساسی چون برگزاری نماز جماعت بیرون مساجد نباشند و در این آیین شرکت کنند و حساسیت‌های قبرستان بقیع را رعایت و در اجرای قوانین آن همکاری کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت:‌حج با این تجمعی که از کشورهای اسلامی دارد، اگر هماهنگ عمل نشود دچار بحران خواهد شد.

** موارد مشکوک را گزارش کنید

سرهنگ مهری، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور نیز در سخنانی با اشاره به تمهیدات انجام شده برای برگزاری حجی آرام اظهار کرد:‌ بکارگیری ۶۰۰ نفر مستقیم در گیت‌های بازرسی و ۲۵۰۰ نفر غیرمستقیم برای تأمین امنیت زائران، انتخاب تیم‌های چهره‌زن و استقرار دستگاه‌های ایکس‌ری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای فرماندهان ۲۰ فرودگاه و چاپ ۵۰ هزار بروشور حاوی نکات مهم از جمله اقدامات پلیس فرودگاه‌های کشور برای حج بوده است.

وی افزود: وضعیت زائران اعزامی و پروازهای انجام شده در این دو روز نشان می‌دهد به توصیه‌ها توجه ویژه شده و تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

او در مراسم بدرقه حجاج که جمعی از زائران حضور داشتند، بار دیگر توصیه کرد از حمل هرگونه مواد مخدر سنتی و صنعتی به عربستان با توجه به ممنوعیت آن خودداری شود. همچنین حفظ و حراست از مدارک کارشناسی مورد تأکید است. ضمن آنکه توصیه می‌شود از حمل قرص‌های کدئین‌دار و روانگردان خودداری شود، چرا که در عربستان ممنوع است و مشمول قوانین سختگیرانه می‌شود.

او همچنین از زائران درخواست کرد با توجه به شرایط ویژه حج امسال، در زمان کنترل‌های فرودگاهی صبر و حوصله داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک  حتماً گزارش کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین