|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۱۷۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
افراد چاق علاوه بر تغییر سبک زندگی و افزایش فعالیت‌های بدن نیاز به دارودرمانی و رفتاردرمانی نیز دارند. به این صورت که برخی از این افراد باید تحت نظر روانپزشک باشند تا بتوانند به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند.
 معاون مرکز تحقیقات چاقی و عادات غذایی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با بیان اینکه 80درصد افراد دیابتی چاق هستند، عنوان کرد: دیابت مهم‌ترین و جدی‌ترین عارضه چاقی است، بنابراین افراد باید نسبت به داشتن وزن مناسب تلاش کنند.

 دکتر شیرین حسنی‌رنجبر در نشست خبری که به مناسبت برگزاری سمینار تازه‌های چاقی دیابت که در بیمارستان شریعتی برگزار شد، درباره دمنوش‌های گیاهی که برای لاغری تبلیغ می‌شود، گفت: اکثر این دمنوش‌ها دارای ماده موثره برای کاهش وزن نیستند؛ البته تعداد محدودی از آنها دارای ماده‌ای برای کاهش وزن هستند که فرد در کمتر از سه ماه لاغر می‌شود، اما مجدد به وزن سابق خود بازمی‌گردد یعنی نتیجه بسیار کوتاهی برای فرد به همراه دارد، بنابراین مصرف این دمنوش‌ها مورد تایید مراکز علمی نیست.

این استاد دانشگاه علوم‌پزشکی تهران افزود: امروزه دیدگاه‌های جامعه نسبت به چاقی تغییر پیدا کرده است و مردم چاقی را صرفا ناشی از افزایش چربی بدن نمی‌دانند و همه آن را به عنوان یک بیماری تلقی می‌کنند.

وی افزود: چاقی عوارض بسیاری از جمله بیماری‌های قلبی، سکته، سرطان، نارسایی مزمن کلیه، بیماری‌های تنفسی، چربی خون، افزایش فشار خون و دیابت را به همراه دارد.

معاون مرکز تحقیقات چاقی و عادات غذایی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران تصریح کرد: عوامل ژنتیکی، رفتاری و محیطی نیز در بروز چاقی موثر است؛ البته برخی افراد نیز به دنبال بیماری‌های غدد و متابولیسم دچار چاقی می‌شوند که تمام این افراد نیازمند درمان هستند.

حسنی خاطرنشان کرد: افراد چاق علاوه بر تغییر سبک زندگی و افزایش فعالیت‌های بدن نیاز به دارودرمانی و رفتاردرمانی نیز دارند. به این صورت که برخی از این افراد باید تحت نظر روانپزشک باشند تا بتوانند به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند.

این متخصص غدد و متابولیسم، دیابت را عارضه جدی چاقی دانست و یادآور شد: 500 تا 700‌میلیون نفر در دنیا چاق هستند.

وی افزود: 70 تا 80 درصد افراد دیابتی چاق هستند که برای درمان دیابت باید وزن خود را کم کنند.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین