|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۷۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
پیک بار برق در سال گذشته 52 هزار و 630 مگاوات بود اما امسال به 55 هزار و 400 مگاوات رسید. ما امکان تامین برق تا 55 هزار و 500 مگاوات را داریم و اگر ولتاژ از یک حدی بالاتر برود، رله‌ها جریان را به صورت خودکار قطع می‌کنند تا شبکه آسیب نبیند.
 معاون هماهنگی توزیع شرکت مادرتخصصی توانیر از آماده‌باش تمامی شرکت‌های صنعت برق در سراسر کشور خبر داد و گفت: با توجه به شدت گرفتن موج گرما و افزایش دمای هوا ظرف امروز و فردا احتمال خاموشی برق در تهران وجود دارد.

محمودرضا حقی‌فام  با بیان اینکه برای روز جاری و فردا پیش بینی افزایش پیک بار مصرف برق می‌شود، افزود: 14 تیرماه میزان مصرف برق به 55 هزار و 400 مگاوات رسید که رکود بی‌سابقه‌ای در صنعت برق محسوب می‌شود.

احتمال قطعی برق منطقه‌ای در 4 استان کشور

وی تصریح کرد: امیدواریم ظرف این دو روز به میزان پیک بار تیرماه در کشور نرسیم چرا که اگر در 4 استان تهران، مازندران، خوزستان و سیسات و بلوچستان با افزایش بار بیش از این در شبکه برق مواجه شویم، شبکه های انتقال برق دچار مشکل شده و با افت فشار، شاهد خاموشی‌های منطقه‌ای خواهیم بود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت مادرتخصصی توانیر ادامه داد: البته اگر مردم برق را به صورت بهینه مصرف کنند، هفته جاری را بدون خاموشی سپری خواهیم کرد. از هفته آینده هم دمای هوا در مناطق شمالی کشور کاهش می‌یابد و بدین ترتیب از بار شبکه کاسته می‌شود.

وی تاکید کرد: پیک بار برق در سال گذشته 52 هزار و 630 مگاوات بود اما امسال به 55 هزار و 400 مگاوات رسید. ما امکان تامین برق تا 55 هزار و 500 مگاوات را داریم و اگر ولتاژ از یک حدی بالاتر برود، رله‌ها جریان را به صورت خودکار قطع می‌کنند تا شبکه آسیب نبیند.

حقی‌فام بیان کرد: بر همین اساس ممکن است شاهد قطعی‌های یکی دو ساعته برق و خاموشی باشیم که البته در صورت مدیریت مصرف با آن مواجه نخواهیم شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: البته این احتمال هم وجود دارد که شاهد خاموشی‌های نقطه‌‌ای هم در کشور باشم که علت آن گستردگی شبکه و بروز نقص در آن باشد و خاموشی‌‌های در پی بالا بودن میزان مصرف را در تمامی کشور نداریم و به صدا در آمدن زنگ خاموشی در 4 استان ذکر شده احتمال بیش‌تری دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین