|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۸
کد خبر: ۱۷۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
‌پدر من به خاطر نبود پل عابر پياده در اين منطقه و گذر از خياباني كه ماشين ها با سرعت بالاي 100 كيلومتر به آن وارد مي شوند، در يك تصادف جان خود را از دست داد.
  «خبرجنوب» نوشت: با توجه به قرار گرفتن بیمارستان مادر و کودک به عنوان یک مرکز درمانی ارایه دهنده خدمات خاص به مادران و کودکان و مراجعه بالای بیمارانی از شهرهای فارس و حتی استان های همجوار به این بیمارستان اما موقعیت مکانی این مرکز درمانی در ورودی شهر شیراز از سمت دروازه قرآن با توجه به سرعت بالای خودروهایی که از سمت جاده مرودشت وارد شهر می شوند، به تهدیدی برای جان و سلامت مراجعه کنندگان بیمارستان مادر و کودک و حتی ساکنان این منطقه تبدیل شده است که در نتیجه ساخت یک پل هوایی یا تونل زیرگذر برای جلوگیری از تصادفات و تلفات جانی احتمالی در این نقطه از شهر را ضروری می کند.

در همين رابطه يكي از ساكنين بولوار امام رضا (ع) از بي توجهي مسئولين نسبت به وضعيت خطرناك و حادثه خيز اين منطقه انتقاد كرد و به خبرنگار ما گفت: ‌پدر من به خاطر نبود پل عابر پياده در اين منطقه و گذر از خياباني كه ماشين ها با سرعت بالاي 100 كيلومتر به آن وارد مي شوند، در يك تصادف جان خود را از دست داد.

رحيمي پور افزود:‌ سال گذشته هم مادر بارداري كه قصد مراجعه به بيمارستان مادر و كودك را داشت در حين عبور از خيابان تصادف كرد و جنينش سقط شد.

وي ادامه داد:‌ چند مدت پيش هم دو نفر هم محلي هايمان كه نان آور خانواده بودند به خاطر عبور از همين خيابان جان خودشان را از دست دادند.

اين شهروند بيان داشت:‌ بارها و بارها به شهرداري منطقه مراجعه كرديم كه برايمان پل هوايي نصب كنند اما مي گويند ميراث فرهنگي اجازه نمي دهد.

رحيمي پور گفت: اگر پل هوايي نصب نمي كنند حداقل يك مسير زير زميني در نزديكي دوربرگردان احداث كنند تا خطرات جاني در اين منطقه كم شود.

وي اضافه كرد: ما مجبوريم براي رفتن به خانه سوار اتوبوسی شويم كه از فلكه ولي عصر (عج) به سمت اكبرآباد حركت مي كند و به ناچار بايد بين راه پياده شويم كه گاهي به خاطر سرعت بالاي خودروها چند دقيقه طول مي كشد تا بتوانيم با هزار ترس از خيابان عبور كنيم.

در اين زمينه كارشناسان ميراث فرهنگي هم معتقدند احداث هر سازه بزرگي مي تواند با بناي دروازه قرآن و بافت اين منطقه ناهماهنگي ايجاد كرده و ديد يا نماي حرم احمد بن موسي (ع) و دروازه قرآن را مسدود كند.

برخي هم معتقدند:در زمان بازديد توريست ها و گرفتن عكس يادگاري احداث پل هوايي مي تواند در ديد بصري و چشم انداز گردشگران اختلال ايجاد كند.

در اين ميان اما معاون خدمات شهري شهرداري منطقه 3 به خبرنگار ما گفت:‌ كمتر از دو تا سه ماه ديگر مصوبه طرح ساخت زيرگذر مقابل ورودي بيمارستان مادر و كودك به تصويب خواهد رسيد.
مسعود منفرد افزود: تا پايان سال پروژه ساخت اين زيرگذر تمام خواهد شد تا هم مشكل بيماران حل شود هم ساكنين بولوار امام رضا (ع).

وي ادامه داد:‌ در همين زمينه مشاوري را براي بررسي وضعيت آب هاي سطحي محيطي، كانال مخابرات و بارترافيكي اين محدوده به كار گرفته ايم و در حال حاضر طرح در حال بازنگري است.
معاون خدمات شهري شهرداري منطقه 3 گفت:‌ بايد حتما نحوه ورود و خروج عابرين از پل زيرگذر بررسي شود تا ديگر شاهد تصادف در اين منطقه نباشيم.

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین