|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۱۷۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
عباس آخوندی در دیدار با وزیر اقتصاد و انرژی آلمان درباره طرح‌های اقتصادی و همچنین برطرف کردن موانعی که بویژه در زمینه همکاری‌های بانکی میان دو کشور وجود دارد، رایزنی و تبادل نظر کردند.
  وزیر اقتصاد آلمان در دیدار با وزیر راه وشهرسازی که به آلمان سفر کرده است، گفت: برجام مسیر گشایش درهای اقتصاد ایران را هموار کرد و این فرصت را به آلمان داد تا بار دیگر روابط خود را با ایران برقرار کند و آلمان با استفاده از این فرصت از سرمایه‌گذاری در طرح‌های ایران استقبال می‌کند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در رأس هیأتی به آلمان سفر کرده است تا در این سفر که از  ۴ مردادماه آغاز شده، با وزیران دارایی، اقتصاد و امورخارجه آلمان دیدار و گفت‌و‌گو کند. شرکت در نشست کارشناسی بنادر و دریانوردی برای مذاکرات کارشناسی نهایی‌سازی موافقتنامه، نشست تخصصی با طرف آلمانی و نمایندگان شرکت‌های ایرباس هلی‌کوپتری در بخش اورژانس‌هوایی، شرکت در نشست مشترک در بخش‌های حمل و نقل ریلی و دریایی به منظور معرفی طرح‌های مشمول سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های مذکور دو کشور ایران و آلمان در حضور وزیران دو کشور از جمله برنامه‌های این سفر است.

توسعه همکاری‌های اقتصادی و بانکی بین ایران و آلمان

عباس آخوندی در دیدار با وزیر اقتصاد و انرژی آلمان درباره طرح‌های اقتصادی و همچنین برطرف کردن موانعی که بویژه در زمینه همکاری‌های بانکی میان دو کشور وجود دارد، رایزنی و تبادل نظر کردند. بریجیت سیپریس، پس از این دیدار، حمایت کشورش از گسترش روابط دوجانبه با ایران و اتصال مجدد ایران به اقتصاد جهانی را اعلام کرد و گفت: کشورش یکی از طرف‌های برجام به شمار می‌رود و روابط اقتصادی گسترده‌ای با ایران دارد. برجام مسیر گشایش درهای اقتصاد ایران را هموار کرد و این فرصت را به آلمان داد تا بار دیگر روابط خود را با ایران برقرار کند.

سیپریس ضمن اعلام پشتیبانی از اتصال مجدد اقتصاد ایران به اقتصاد جهانی تأکید کرد که برای تقویت روابط اقتصادی دو کشور از سرمایه گذاری‌ها در طرح‌های بزرگ در ایران حمایت کند.
از زمان اجرایی شدن برجام، حجم مبادلات تجاری دو کشور افزایش یافته و به حدود 3 میلیارد یورو در سال گذشته میلادی رسیده است. بر این اساس، در سال 2016 میزان صادرات کالاهای آلمانی به ایران با 26 درصد رشد به 2.6 میلیارد یورو رسید. حجم مبادلات تجاری دو کشور در 3 ماهه نخست امسال نیز رشد قابل توجهی داشته و به یک میلیارد یورو رسیده است.

زیمنس قطارهای خط برقی تهران مشهد را تأمین می‌کند

آخوندی همچنین با حضور در مجموعه عظیم صنعتی زیمنس در برلین ضمن بازدید از آن با مدیران زیمنس دیدار و گفت‌و‌گو کرد. ایران و آلمان در زمینه ساخت قطار سریع‌السیر تهران مشهد با هم همکاری می‌کنند. قطارهای این خط را شرکت زیمنس تأمین خواهد کرد. دو طرف همچنین در این دیدار درباره طرح‌های اقتصادی و همچنین برطرف کردن موانعی که بویژه در زمینه همکاری‌های بانکی میان دو کشور وجود دارد رایزنی و تبادل نظر کردند.

ورود تجهیزات راه‌آهن سریع‌السیر  و رادارهای فرودگاهی

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزمایشگاه شرکت حمل‌ونقل «تالس»، مذاکراتی برای نصب سیستم‌های سیگنالینگ راه‌آهن سریع‌السیر و رادارهای فرودگاهی انجام داد. با توجه به همکاری‌های شرکت تالس با ایران در جهت تأمین تجهیزات و رادارهای فرودگاه‌ها و نصب سیستم‌های سیگنالینگ راه‌آهن، دو طرف در خصوص امکان توسعه همکاری‌ها در زمینه ارتقای سیستم‌های خطوط پرسرعت و نصب رادارهای جدید و تأمین تجهیزات و فناوری‌های جدید مذاکره کردند. نخستین گروهی که پس از توافق هسته‌ای به ایران آمد، هیأت تجاری آلمان بود. این هیأت به ریاست زیگمار گابریل، قائم‌مقام صدراعظم آلمان برای گسترش روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی وارد تهران شدند و در این سفر، ١٠ شرکت از بزرگ‌ترین شرکت‌های آلمانی به همراه تعداد زیادی از شرکت‌های کوچک حضور داشتند.

منبع:ایران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین