|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۷۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
آیت الله مشکینی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سرسختانه به مجاهدت پرداخت و در مخالفت با رژیم طاغوتی و شاهنشاهی مقاومت کرد و حتی در این راه بارها تبعید شد.
 آئین دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی با حضور معاون دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

 در این مراسم که شامگاه 5 مرداد ماه با حضور جمعی از علما، مسئولان و روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار شد حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به تشریح ویژگی‌های اخلاقی این عالم فقید پرداخت.

وی تصریح کرد:دوران زندگی آیت الله مشکینی در خدمت به نهضت انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) سپری شد و در طول انقلاب نیز وفاداری خود را به نظام و انقلاب و ولایت فقیه نشان داد.

حجت الاسلام تقوی خاطرنشان کرد:این عالم فقید در ویژگیها و فضیلت‌های اخلاقی سرآمد بود و همواره در خطبه‌های نماز جمعه مردم را به اخلاق و تقوای الهی دعوت می کرد.

وی تصریح کرد:ایشان معلم برجسته اخلاق و مفسر قرآن کریم و استادی برجسته بود که در زمان حیات صادقانه پای انقلاب ایستادگی کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اظهار داشت:آیت الله مشکینی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سرسختانه به مجاهدت پرداخت و در مخالفت با رژیم طاغوتی و شاهنشاهی مقاومت کرد و حتی در این راه بارها تبعید شد.

وی بیان کرد:بسیاری از تحولات در جامعه اسلامی مرهون تلاش های علما و بزرگان دین است و مرحوم آیت الله مشکینی یکی از این علمای برجسته و تاثیر گذار در تحولات انقلاب به شمار می رفت.

حجت الاسلام تقوی گفت:فکر و اندیشه و تلاش‌های علمی او در خدمت به مردم بود و تلاش می‌کرد، در زندگی‌اش طبق آموزه‌های قرآنی و دینی و اخلاقی رفتار کند.

وی افزود:وی همچنین در تربیت طلاب و بسیاری از شاگردان همت گمارد و آثار گرانبهایی از خود بر جای گذاشت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد:وی پدر شهید بود و به این امر افتخار و مباهات می‌کرد، وی در زندگی خود بر نفس تسلط داشت و هیچ گاه در مسیر انقلاب لغزشی نداشت.

 در این مراسم آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر دفتر رهبر انقلاب اسلامی، آیت الله کعبی عضو خبرگان رهبری، آیت‌الله محمد ری‌شهری تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع)،آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور حضور داشتند.

همچنین آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) و آیت‌لله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مهدی کاهه دادستان قم، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و سید مهدی صادقی استاندار قم و حجت الاسلام غرویان نیز در این مراسم شرکت کردند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین