|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۷۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰
لیگ برتر کار خودش را در فصل جدید با تیم‌های بدهکار شروع کرده است.
 لیگ برتر کار خودش را در فصل جدید با تیم‌های بدهکار شروع کرده است.

لیگ برتر هفدهم فوتبال کشور در حالی از امروز با آغاز دوئل تازه 16 تیم حاضر در عرصه شروع شد که هر یک مشکلاتی دارند. اما معضلات برخی کمرشکن و هم در وجوه مدیریتی و هم نکات فنی است و کاستی‌های برخی صرفاً مالی است که برای مورد دوم پرسپولیس بهترین نمونه نشان می‌دهد. البته این لیگی است که مثل ادوار قبلی و 16 گانه‌اش سرشار از تیم‌های مقروض اما با مسائل و تعارض‌هایی از همین دست زنده است.

پرسپولیس تهران
قهرمان مطلق فصل گذشته لیگ برتر امثال کرملا چعب، نریمان جهان، آرام طبع و البته سروش رفیعی را از دست داد اما با جذب خلیل‌زاده، مصلح، نعمتی و منشا بیش از پیش شبیه به چیزی شد که برانکو ایوانکوویچ می‌خواهد. پرسپولیس که به‌رغم تمامی سابقه‌اش بیشتر از سه‌بار در لیگ برتر قهرمان نشده، با توجه به مشغولیت‌های آسیایی‌اش عرصه را برای خود تنگ می‌بیند، اما با شکل و فرم فعلی بازی‌اش هر کار مهمی از این تیم بر می‌آید و با مهدی طارمی و محسن مسلمان گلزن و هافبک‌بازی‌سازی را در اختیار دارد که تصاحب‌شان آرزوی هر تیمی است.

استقلال تهران
تیمی که در نیم فصل دوم رقابت‌های سال پیش بیش‌از حد جوانگرایی کرد، بعد از خوردن 6 گل از العین امارات پیرگرایی خیره‌کننده‌ای داشته و امثال منتظری، جباری و شهباززاده را به نزد خود بازگردانده و سرور جباروف 35 ساله و ازبک را هم در اختیار گرفته و تنها جداشده‌های بزرگ این تیم کاوه رضایی و بهنام برزای بوده‌اند. نایب قهرمان لیگ برتر در فصل گذشته تنها دستاورد تیمی بود که با 5/17 میلیارد هزینه گران‌ترین تیم لیگ برشمرده شد و امسال هم چندان کمتر از آن خرج نکرده است. اردوی تدارکاتی 12 روزه در ارمنستان و ادامه آن در تهران زیر نظر علیرضا منصوریان و میک مک در موت انگلیسی ظاهراً نفس‌ها را در تیم چاق کرده است.

تراکتور‌سازی تبریز
ادامه محرومیت این تیم از جذب نفرات جدید که توسط فیفا تعیین شده، سبب شد سرخ‌های تبریزی تابستان امسال هم مانند زمستان سال پیش هیچ خریدی نداشته باشند و هنر بزرگ‌شان حفظ اکثر نیروهای قبلی آنها بوده اما امثال احمد نوراللهی، سعید آقایی و کرار جاسم کوچ کرده و رفته‌اند. یحیی گل‌محمدی سرمربی امسال تراکتور تیمش را به تهران آورد و اردویی 10 روزه را برایش برپا داشت اما حوصله هواداران پرشور تراکتور‌سازی بابت سال‌ها تأخیر افتادن در ثبت نخستین قهرمانی آنان در لیگ کشور شرایطی را ایجاد کرده که یحیی محکوم به قهرمانی است.

ذوب آهن اصفهان
تیم سال پیش یحیی‌گل‌محمدی و مجتبی حسینی به امیر قلعه‌نویی سپرده شد. ژنرال البته به نیروهای سابق ذوبی‌ها اکتفا نکرده و اسماعیل شریفات شاگرد اسبق خودش در استقلال را هم به فولاد شهر آورده و مجبور است با تبعات خروج امثال جری بنگستون و مهرداد قنبری از ترکیب تیم اصفهانی کنار بیاید اما چون ذوب آهن از تیم‌های بشدت «کم تغییر» لیگ بوده و رفته‌ها و آمده‌هایش در کمترین سطح و اندازه بوده‌اند، نوسان‌های این تیم لابد چشمگیر نخواهد بو. قلعه‌نویی و شاگردانش اردویی در ترکیه هم داشتند و امیدوارند پس از بی‌جام ماندن در فصل گذشته امسال به دوران درخشان خود بازگردند.

سپاهان اصفهان
این تیم که پس‌از جدایی عبدالله ویسی در 6 هفته پایانی لیگ شانزدهم و سپرده شدن مجدد عنان کارها به زلاتکو کرانچار احیا شد، در دوران «پیش‌فصل» ساسان انصاری، سعید آقایی و عزت‌الله پورقاز را گرفت و کولی‌بالی، بهزادی، کریمی و البته حاج صفی را از دست داد. شیرینی قهرمانی چهار سال پیش با هدایت کرانچار چیزی است که اصفهانی‌ها را به تکرار آن رویداد خوشبین کرده است.

پیکان تهران
ششم شدن در لیگ شانزدهم مدیران پیکان را متقاعد کرد که مجید جلالی را حفظ کنند و هر چند وی از نحوه انتقال گادوین منشأ و سیامک نعمتی به پرسپولیس دلخور است اما آمدن بختیار رحمانی خبری خوب برای تقویت خط میانی خودروسازان بوده است. وابستگی این تیم به گل‌های فصل گذشته منشا به حدی رسید که خیلی‌ها اینک می‌گویند پیکان بدون این مهاجم نیجریه‌ای همانند خودرویی است که پدال «گاز» ش را از دست داده باشد!

استقلال خوزستان
سیروس‌پور موسوی به دیگر تیم جنوبی لیگ برتر (فولاد) منتقل شد و عبدالله ویسی که پیشنهاد دیگری نداشت به جمع آبی‌های خوزستان برگشت تا یک بار دیگر برای قهرمانی آنها دورخیز کند. با این حال امثال بیت سعید، طیبی، زبیدی، عاشوری و دانیال ماهینی بار سفر بسته و رفته‌اند و جانشینی آنها به ریکانی، بوغدار و کرملاچعب سپرده شده است. ویسی که البته کولی بالی مدافع محبوبش را پس گرفته، با این کابوس مواجه است که چطور تیمی را از نو قهرمان کند که فصل پیش حتی پول سفرهای آسیایی‌اش را نداشت.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین