|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۱۷۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰
بخش زیادی از جذابیت مسابقات فوتبال به نحوه گزارش آنها برمی‌گردد و بدون شک انتخاب گزارشگران خوش‌صدا می‌تواند در افزایش مخاطبان هم تاثیر داشته باشد.
  بخش زیادی از جذابیت مسابقات فوتبال به نحوه گزارش آنها برمی‌گردد و بدون شک انتخاب گزارشگران خوش‌صدا می‌تواند در افزایش مخاطبان هم تاثیر داشته باشد.

در دهه‌های گذشته به دلیل تعداد معدود گزارشگران علاقه‌مندان به فوتبال مسابقات را با هر فردی که گزارشگر بود از تلویزیون نگاه می‌کردند اما در یک دهه اخیر به دلیل بالا رفتن اطلاعات هواداران به این رشته و همچنین افزایش چشمگیر گزارشگران، مردم علاقه‌مند هستند تا بازی‌ها را با گزارشگر محبوب خود تماشا کنند.

استعدادهای گزارشگری در سالیان اخیر خودی نشان داده‌اند و با پای گذاشتن در این حرفه هر یک برای خود چهره مطرحی شدند و با توجه به فرصتی که سازمان صدا و سیما در اختیارشان می‌گذارد تا حدودی توانسته‌اند در راه افراد سرشناس و محبوب گزارشگری قدم بردارند.

مخاطبان فوتبال امروزی با دسترسی به فضای مجازی به راحتی قبل از یک مسابقه کسب اطلاعات می‌کنند و بیشترشان با آمادگی کامل پای تلویزیون می‌نشینند اما علاقه‌مند هستند که گزارشگرها علاوه بر خوش‌صدا بودن و هیجان به بازی که مهم‌ترین موضوع برای بینندگان است، شناخت کافی از دو تیم، بازیکنان و حواشی پیرامون رقابت‌ها داشته باشند.

برخلاف گذشته، در حال حاضر انتخاب گزارشگر برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی امکان دارد یک تماشاگر به دلیل گزارشگری که مورد علاقه‌اش نیست مسابقه تیم محبوب خود را نگاه نکند و برعکس، انتخاب گزارشگر سطح بالا، با دانش و ... می‌تواند موجب افزایش بینندگان تلویزیونی و شنوندگان رادیویی شود.

در کنار این مسائل باید توجه داشت گزارشگران مسابقات بازیکنان میلیونی و میلیاردی داخلی و خارجی را گزارش می‌کنند اما حقوق آنها برای یک بازی شاید به 100 هزار تومان هم نرسد و از طرف دیگر شاید با یک حرف مورد انتقاد شدید تماشاگران یک تیم قرار بگیرند ولی با این حال عشق و علاقه به حرفه‌شان موجب شده به کار خود ادامه دهند.

در زیر اسامی گزارشگرانی که در تهران و شهرستان‌های مختلف مشغول کار گزارشگری هستند را می‌بینید؛ افرادی که برخی از آنها حتی بیشتر از فوتبالیست‌ها مطرح بوده و مورد پسند مردم هستند:
* اصفهان:
غلامرضا دادخواه(رادیو- تلویزیون)
علیرضا جماعتی(رادیو- تلویزیون)
حسن علیخانی(رادیو- تلویزیون)
* تبریز:
رضا معصومیان(تلویزیون)
مجتبی ساعی(تلویزیون)
پیمان احمدی(تلویزیون)
میلاد وطن‌پرست(رادیو- تلویزیون)
علی حسن‌پور(رادیو- تلویزیون)
یزدانی(رادیو- تلویزیون)
وحدت‌پناه(رادیو- تلوزیون)
* تهران:
عادل فردوسی‌پور
جواد خیابانی
پیمان یوسفی
مزدک میرزائی
محمدرضا احمدی
مجتبی صادقیان
علیرضا علیفر
محمد سیانکی
محمدرضا بالاپور
علیرضا دهقانی
حسین اسماعیلی
حسن اسماعیلی
کوروش عزیزی
محسن عزیزی
اکبر ارمنده
* خوزستان:
مسعود نریموسی(تلویزیون)
حسین سطوت(تلویزیون)
افشین چهرازی(تلویزیون)
علی عرب‌زاده(تلویزیون)
حسین شیخ‌آزادی(رادیو)
سعید سعودی(رادیو)
* رشت:
افشین وهابی(تلویزیون)
مجتبی پوربخش(تلویزیون)
حمیدرضا پگاه(تلویزیون)
کامران جعفری(رادیو)
* قم:
رضا جعفری
علی ظهیری
مجید نجفی(رادیو- تلویزیون)
اسماعیل جانقلی(رادیو)
* مشهد:
مهدی داوری(تلویزیون)
امیر رضاپور(تلویزیون)
امیرعباس امیرعبادی
رضا نوپوش(فوتبال و فوتسال)
مسعود حکم‌آبادی(رادیو)
جواد طاری‌بخش(رادیو)

منبع : ورزش 3
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین