|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۷۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰
کره شمالی از آمریکا خواست که به سیاست خصمانه چند دهه خود علیه پیونگ یانگ با عذرخواهی از مردم و ارتش این کشور خاتمه دهد.
 کره شمالی از آمریکا خواست که به سیاست خصمانه چند دهه خود علیه پیونگ یانگ با عذرخواهی از مردم و ارتش این کشور خاتمه دهد.

این درخواست امروز پنجشنبه و در شصت و چهارمین سالگرد امضای توافقنامه متارکه جنگ میان دو کره مطرح شده است.

کره شمالی و جنوبی، سازمان ملل متحد و آمریکا در حالی این توافق را امضا کردند که به عنوان پیمان صلح دائمی محسوب نمی شود و فقط باعث شد تا جنگ پایان یابد و دو کره همچنان در شرایط شبه جنگی بسر ببرند.

در آستانه چنین سالگردی کره شمالی از آمریکا خواسته است تا به دشمنی میان دو کشور و تنش های شکل گرفته در شبه جزیره کره پایان دهد.

روزنامه رودونگ سینمون ارگان حزب حاکم کار کره شمالی نوشته است که سیاست های همراه با دشمنی آمریکا باعث شده تا کره شمالی به سمت ساخت تسلیحات اتمی برود.

دو کشور در چارچوب مذاکرات شش جانبه هسته ای پکن که از سال 2003 میلادی آغاز شد بود به دلیل افزایش تنش ها میان خود، این گفت و گوها را در پایان سال 2008 میلادی متوقف کردند.

این نشریه به عنوان یکی از رسانه هایی که دیدگاههای رسمی دولت پیونگ یانگ را منتشر می کند، همچنین نوشته است که ظاهرا آمریکا نمی خواهد برنامه هسته ای و پیشرفت های کره شمالی در آزمایش های اتمی و موشک های قاره پیما را قبول کند.

رودونگ سینمون تاکید کرده است که تنها راه برون رفت از این مشکلات این است که آمریکا در مقابل ملت کره شمالی زانو زده و از مردم و ارتش این کشور عذرخواهی کند.

هر دو کره در حال برگزاری مراسم این روز هستند و کره جنوبی امروز اعلام کرد که فعلا نشانه ای مبنی بر انجام آزمایش موشکی از سوی کره شمالی دیده نمی شود.

مهلت درخواستی که کره جنوبی به کره شمالی برای برگزاری مذاکرات مرزی و نظامی داده بود امروز به پایان می رسد و وزارت وحدت کره جنوبی از کره شمالی دعوت کرده است که این فرصت را از دست نداده و به گفت و گوها جواب مثبت بدهد.

گفتنی است، کره شمالی همواره به حضور نظامی آمریکا در شبه ‌جزیره کره و انجام رزمایش نظامی متعدد و مشترک با هم پیمانان خود در منطقه از جمله کره جنوبی معترض است و یکی از دلایل انجام آزمایش‌های موشکی و اتمی خود را همین حضور و تحرکات نظامی می داند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین