|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۳
کد خبر: ۱۷۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
مفتی قدس اشغالی و مراجع دینی فلسطین روز پنجشنبه و در پی برچیده شدن موانع و گیت های الکترونیکی رژیم صهیونیستی از ورودی های مسجد الاقصی، از نمازگزاران فلسطینی خواستند که نماز خود را در این مسجد اقامه کنند.
 مفتی قدس اشغالی و مراجع دینی فلسطین روز پنجشنبه و در پی برچیده شدن موانع و گیت های الکترونیکی رژیم صهیونیستی از ورودی های مسجد الاقصی، از نمازگزاران فلسطینی خواستند که نماز خود را در این مسجد اقامه کنند.

به نقل از پایگاه فلسطینی (سما)، در حالی که مقاومت مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی را وادار به برچیدن موانع و گیت های الکترونیکی کرده است، شیخ محمد حسین مفتی قدس از شهروندان فلسطینی خواست که نماز خود را در مسجد الاقصی اقامه کنند.

مراجع دینی فلسطین نیز صبح امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر قدس اشغالی، از مردم خواستند که نماز عصر خود را در مسجد الاقصی اقامه کنند. این تصمیم پس از اطمینان یافتن از برچیدن موانع فلزی اسرائیل در ورودی های مسجد الاقصی اعلام شد.

مراجع دینی از مردم خواستند که الله اکبر گویان و در حالی که برای حفظ مسجد الاقصی، قدس و ملت فلسطین دعا می کنند، وارد مسجد الاقصی شوند.

این مراجع همچنین از نمازگزاران خواستند که خود را برای اقامه نمازهای جمعه از جمله نماز جمعه فردا در مسجد الاقصی آماده کنند.

شخصیت های دینی فلسطین تاکید کردند: هر دری که اشغالگران مانع بازگشایی آن شوند، در برابرش می ایستیم و خود را از همه درها به مسجد الاقصی می رسانیم.

مراجع دینی فلسطین همچنین تاکید کردند که مسجد الاقصی خط قرمز آنهاست و از پادشاه اردن به دلیل تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به اقدامات خود علیه فلسطینیان، قدرانی کردند.

این مراجع اعلام کردند: اداره اوقاف اسلامی مسئول مستقیم رسیدگی به امور اقصی و تصمیم گیرنده اصلی و نهایی درباره این مکان است و هیچ کس نباید در وظایف آن دخالت کند.

مراجع دینی و اسلامی فلسطین همچنین پایداری و مقاومت فلسطینی ها به ویژه ساکنان اطراف مسجد الاقصی را که در نهایت منجر به عقب نشینی اشغالگرا شد، ستودند.

منابع خبری فلسطینی بامداد پنجشنبه اعلام کردند که رژیم صهیونیستی نرده ها و موانع امنیتی را از دروازه الاسباط در اطراف مسجد الاقصی برچید.

پس از این اقدامات، صدای تکبیر در خیابان های بیت المقدس پیچید و همزمان با آن نظامیان ارتش اسرائیل با حضور گسترده در اطراف دروازه الاسباط مانع پوشش خبری این رویداد از سوی روزنامه نگاران شدند.

تنش ها در فلسطین اشغالی از روز جمعه 23 تیر ماه بر اثر درگیری میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی و در پی آن بستن درهای مسجد الاقصی به دستور 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدت گرفته است.

اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در بستن درهای مسجد الاقصی و نصب درهای الکترونیکی بر دروازه های آن،‌ خشم مسلمانان را برانگیخته بود.

مقام های فلسطینی پیش تر از جامعه جهانی خواسته بودند تا با فشار بر رژیم صهیونیستی از افزایش خشونت ها علیه فلسطینیان و مقدسات آن، جلوگیری کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین