|
|
امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۱۷۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در برابر اراده پولادین ملت ما تسلیم شد و در مقابل پاسداران قدس عقب نشینی کرد.
 رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در برابر اراده پولادین ملت ما تسلیم شد و در مقابل پاسداران قدس عقب نشینی کرد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، امروز پنجشنبه در پیامی در واکنش به برچیدن شدن گیت‌های امنیتی اسرائیلی از ورودی‌های مسجد الاقصی تاکید کرد: توده‌های فلسطینی در بیت المقدس به همراه دیگر فرزندان ملت فلسطین صفحه نوینی را در روند منازعه با دشمن صهیونیستی گشودند، آنان قدرت و صلابت عزم و اراده خویش در زمینه دفاع از مسجد الاقصی را به دوست و دشمن ثابت کردند، همانطوری که فلسطینیان ساکن بیت المقدس ثابت کردند که شایستگی این مقام رفیع را دارند، آنان در سایه پاسداری از مسجد الاقصی قداست یافتند.

وی ضمن اشاره به این آیه قرآن (ولیدخلوا المسجد کما دخلوه اول مرة) افزود: اکنون دشمن صهیونیستی خار و زبون شده و شکست خورده است و در مقابل اراده فلسطینی و عربی و اسلامی سر تسلیم فرود آورده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از فلسطینیان ساکن قدس به خاطر پایداری و استقامت‌شان در برابر اشغالگران صهیونیست، تاکید کرد: آنچه رخ داد (برچیده شدن گیت‌های امنیتی) یک برگ زرینی دیگر در کارنامه پیروزی‌های ملت فلسطین و سرآغاز برچیدن سایه شوم اشغالگری از سر بیت المقدس و مسجد الاقصی به شمار می‌رود.

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه ملت فلسطین در قدس اعم از بزرگ و کوچک و پیر و جوان ثابت کردند که امینان مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی هستند، افزود: آنچه رخ داد تصویرگر قدرت ملت فلسطین در زمینه احقاق حقوق حقه خویش در قدس و مسجد الاقصی است.

هنیه خاطرنشان ساخت که برداشته شدن این گیت‌ها ثابت کرد که اراده ملت فلسطین قوی‌تر و نیرومندتر از قدرت و ابزارهای سرکوب اسرائیل است.

رهبر حماس با بیان اینکه قدس یک سرزمین عربی اسلامی بوده، است و خواهد بود، افزود: این شهر غیرقابل تقسیم است و باید همگان بدانند که فلسطین سرزمین ماست و پایتخت آن قدس شریف است و ما هماره چشم بیدار این شهر خواهیم بود و به اشغالگران صهیونیست اجازه هتک حرمت مسجد الاقصی را نخواهیم داد.

وی با نثار درود و سلام به ملت فلسطین و پاسداران مسجد الاقصی اعم از زنان و مردان، از محافل رسمی و مردمی که با موضع گیری های خود از فلسطینیان ساکن قدس حمایت و پشتیبانی کردند، تجلیل کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هنیه ضمن تمجید از مقاومت سلحشورانه ملت فلسطین در زمینه حراست از مسجد الاقصی و تجلیل از مقام شامخ شهدای نیکوکار و دلاورمردان مجری عملیات‌های شجاعانه که تمامی محاسبات اسرائیل را برهم زد و طرح‌ها و توطئه‌های آن را عقیم ساخت و مرحله نوینی از رویارویی و پیروزی را رقم زد، تاکید کرد: تلاش‌ها و تحرکات و فعالیت‌های ملی مشترک گروه‌های ملت فلسطین و قشرها و طیف‌های مختلف آن یکی از عمده‌ترین فاکتورها و علل موفقیت ما در نبرد مسجد الاقصی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان ساخت: ما بار دیگر نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" جهت تعیین چارچوب برای فعالیت‌های فلسطینیان پس از این پیروزی را خواستاریم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین