|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۷۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
دکتر حمید ضرابی زاده در نشست خبری امروز با اشاره به رتبه ایران در رقابت‌های جهانی المپیاد کامپیوتر افزود: بررسی‌ها نشان می دهد که رتبه ایران در الین رقابت‌ جهانی روند صعودی داشته است.
 رییس کمیته فنی المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ با اشاره به روند صعودی تیم‌های اعزامی ایران به این رقابت‌ها گفت: ایران در سال ۲۰۱۲ رتبه هشتم را کسب کرده بود که این مقام در سال ۲۰۱۶ به سوم جهانی ارتقاء یافت.

دکتر حمید ضرابی زاده در نشست خبری امروز با اشاره به رتبه ایران در رقابت‌های جهانی المپیاد کامپیوتر افزود: بررسی‌ها  نشان می دهد که رتبه ایران در الین رقابت‌ جهانی روند صعودی داشته است.

وی با بیان اینکه ایران در سال ۲۰۱۱ اقدام به اعزام تیم‌هایی به المپیاد جهانی کامپیوتر کرده است اضافه کرد: در سال ۲۰۱۱ ایران در میان ۸۰ کشور رتبه دهم را کسب کرد که این رتبه در سال ۲۰۱۲ به هشتم جهانی رسید.

ضرابی زاده رتبه ایران را در المپیاد جهانی کامپیوتر در سال ۲۰۱۳ را رتبه ششم ذکر کرد و ادامه داد:‌ این رتبه در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ حفظ شد.ضمن اینکه در سال ۲۰۱۶ ایران موفق به کسب جایگاه سوم جهانی در این رقابت‌ها شد.

وی اضافه کرد: بررسی‌های روسیه از وضعیت‌ کشورها در همه دوره‌های المپیاد کامپیوتر نشان می‌دهد که ایران از لحاظ مدال‌های کسب شده و تعداد شرکت‌کنندگان رتبه جهانی را کسب کرده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین