|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۵
کد خبر: ۱۷۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۰
یک نشریه اروپای غربی نوشت که سوئد با درز وسیع اطلاعات فوق محرمانه نظامی دست به گریبان شده است.
 یک نشریه اروپای غربی نوشت که سوئد با درز وسیع اطلاعات فوق محرمانه نظامی دست به گریبان شده است.

هفته نامه بلژیکی 'نیویوروپ' (neweurope) در این باره به نقل از 'استفان لافون' (Stefan Lofven) نخست وزیر سوئد نوشت که این کشور با درز اطلاعات محرمانه وسیعی در ارتباط با نظامیان و طرح های نظامی که بی نهایت مهم توصیف شده، مواجه شده است.

لافون روز گذشته (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری گفت: آنچه در آژانس حمل و نقل روی داده، فاجعه ای بی نهایت جدی است، چرا که امنیت سوئد و شهروندان سوئد را به مخاطره افکنده است.

این نشریه چاپ بروکسل افزود: اظهارات نخست وزیر سوئد در حضور رئیس سازمان امنیت و فرمانده عالی ارتش سوئد، بیان شد.

لافون، انتشار این اطلاعات را متوجه برونسپاری اطلاعات توسط آژانس حمل و نقل این کشور دانست.

به نوشته نیویوروپ، این رسوایی اطلاعاتی می تواند مشاغل چندین وزیر در ائتلاف چپ میانه و خود دولت سوئد را تهدید کند، زیرا احزاب مخالف، خواستار برگزاری رای عدم اعتماد یا بحث در این باره در پارلمان این کشور شده اند.

'بی بی سی' در گزارش جداگانه ای به این نکته اشاره کرده که شرکت آی بی ام (IBM) سوئد که امر برون سپاری اطلاعات به آن سپرده و موجب به اشتراک گذاشته شدن این اطلاعات گردیده، مرتکب اشتباه شده است. اما این شرکت از دادن توضیح در این مورد سر باز زده است.

تارنمای این نشریه خبری بروکسل افزود: 'ریک فالکوینج' (Rick Falkvinge) موسس حزب 'پایرت' و رئیس حریم خصوصی شبکه آی.تی. (فناوری اطلاعات) در سوئد در واکنش به این خبر گفت: به نظر می رسد که دولت سوئد چندان در محافظت از اطلاعات، قابل اعتماد نیست.

وی افزود: کجازات چنین غفلتی توسط مرتکبین آن، حبس ابد است.

تارنمای خبری نیویوروپ به جزئیات بیشتری درباره درز اطلاعات صورت گرفته در سوئد اشاره ای نکرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین