|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۷۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: تاکنون پیگیری های جدی برای تامین آب از دریای عمان و انتقال آب از سرزمین های شمالی خراسان بزرگ انجام شده است.
 معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی داروی شفابخش اقتصاد بیمار ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدیبر و امید، محمد شریعتمداری ظهر سه شنبه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی شامل ۲۴ بند ابلاغ شد که اجرایی کردن آنها توانست تحول بزرگی در عرصه اقتصاد کشور ایجاد کند.

وی افزود: براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی برخی از اولویت های کاری مشخص شد تا در ستاد فرماندهی و ستاد های استانی مورد پیگیری قرار بگیرد. این موضوع کمک کرد تا اقتصاد کشور در مقابل فشارهای خارجی مقاوم بماند.

شریعتمداری گفت: توسعه در حوزه صنعت و معدن، گردشگری و کمبود آب از جمله مهمترین موضوعات کاری ستاد اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی بود که در خصوص بحران آب مقرر شد استان های منطقه شرق کشور به دلیل سرنوشت مشترکی که در این موضوع دارند با یکدیگر وارد تعامل شوند تا پیگیری های جدی در این حوزه انجام شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: تاکنون پیگیری های جدی برای تامین آب از دریای عمان  و انتقال آب از سرزمین های شمالی خراسان بزرگ انجام شده است.

وی رشد صادرات خراسان رضوی را یکی از سیاست های مهم ستاد اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و افزود: ما در این بخش شاهد کاهش واردات بودیم که تلاش شده همان محصولات وارداتی نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

شریعتمداری با بیان اینکه در بخش کشاورزی با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی توانستیم تولید حداکثری داشته باشیم، تاکید کرد: در این راستا درآمد حوزه کشاورزی استان از محل کاهش سطح زیر کشت و افزایش تولید به صورت همزمان در مقایسه با سال ۹۲، سه برابر رشد داشته است.

وی سیاست های اقتصاد مقاومتی را داروی شفابخش اقتصاد ایران دانست و تاکید کرد: باتوجه به تحریم ها، اجرای این سیاست ها توانست اتکا به ظرفیت های داخلی را افزایش دهد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین