|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۷۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰
سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روز دوشنبه با تصریح بر اینکه این کشور توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را «ماحصل مهمی» از چندجانبه‌گرایی می‌داند بر ضرورت تقویت عزم سیاسی برای حفظ این توافق تأکید کرد.
 «لو کانگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روز دوشنبه با تصریح بر اینکه این کشور توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را «ماحصل مهمی» از چندجانبه‌گرایی می‌داند بر ضرورت تقویت عزم سیاسی برای حفظ این توافق تأکید کرد.

به گزارش وب‌سایت وزارت خارجه چین، «کانگ» در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره هشتمین نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: «هشتمین نشست کمیسیون مشترک برای نظارت بر برجام با توجه به همزمان شدنش با دومین سالگرد توافق هسته‌ای، حائز اهمیت ویژه‌ای بود.»

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد در این نشست، اجرای برجام مورد بررسی قرار گرفت و همه طرف‌ها از پایبندی ایران به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 استقبال کردند. وی همچنین اضافه کرد طرف‌ها از پیشرفت‌های مثبت حاصل‌شده در بازسازی رآکتور آب سنگین اراک تقدیر و بر اهمیت اجرای مفاد مربوط به رفع تحریم‌ها علیه ایران تأکید کردند.

«کانگ» گفت: «چین معتقد است که برجام ماحصل مهمی از چندجانبه‌گرایی و مثال خوبی از حل و فصل تنش‌های بین‌المللی، من‌جمله مسائل مربوط به اشاعه (سلاح‌های هسته‌ای) از طریق ابزارهای دیپلماتیک و سیاسی است.»

وی تأکید کرد: «در شرایط فعلی، امیدواریم که تمامی طرف‌ها بتوانند با تقویت اراده سیاسی، اجرای متعهدانه وظایف و حل اختلافات به نحو مناسب از برجام حمایت کرده و آن را حفظ کنند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی چین در حالی این نظرات را مطرح کرده که رابطه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با «برجام» در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

گزارش رسانه‌های آمریکایی حاکی است دولت ترامپ علی‌رغم تأیید پایبندی ایران به «برجام» در گزارش سه ماهه فعلی به کنگره در حال زمینه‌چینی برای اعلام عدم پایبندی ایران به این توافق در آینده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین