|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۷۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰
پژوهشی درباره سکته نشان داده افرادی که یک بار جان به در برده‌اند٬ بیش از آنچه در گذشته تصور می‌شد٬ در معرض خطر هستند.
 پژوهشی درباره سکته نشان داده افرادی که یک بار جان به در برده‌اند٬ بیش از آنچه در گذشته تصور می‌شد٬ در معرض خطر هستند.

به گزارش بی‌بی‌سی،محققان کانادایی می‌گویند افرادی که یک بار سکته مغزی کامل یا ناقص کرده‌اند٬ دو برابر بیش از هم‌سن‌های خود در معرض سکته مجدد٬ حمله قلبی یا خطر مرگ در یک سال بعد از سکته اول هستند. همچنین دست‌کم تا پنج سال بعد از سکته اول٬ خطر بیخ گوش این بیماران است.

در این تحقیق بیش از ۲۶ هزار نفر که تجربه سکته مغزی داشته‌اند٬ تحت نظر گرفته شدند.
در حال حاضر ۹۰ روز اول بعد از سکته٬ دوره بحرانی برای بعضی از بیماران خاص در نظر گرفته‌ می‌شود اما به اعتقاد دکتر ریچارد شوراتز٬ مدیر اصلی این تحقیق٬ نجات یافتگان سکته باید تا مدت‌ها یا سال‌ها تحت نظارت دقیق باشند.

محاسبه منظم فشار خون٬ ضربان قلب و تغییر روش زندگی از جمله ورزش کردن و سیگار نکشیدن از مواردی است که به گفته دکتر شوارتز باید تا سال‌ها بعد از سکته رعایت شود.

۳۶ درصد یا تقریبا یک سوم افرادی که در این تحقیق تحت نظر بوده‌اند٬ تا پنج سال بعد از سکته اول٬ یا دوباره سکته‌ مغزی و قلبی کرده‌اند یا از دنیا رفته‌اند.

در کشورهای در حال توسعه٬ سکته اولین یا دومین عامل مرگ است. اما در کشورهای توسعه یافته شمال آمریکا و غرب اروپا٬ سکته سومین یا چهارمین عامل مرگ است.

دکتر مایکل هیل به مجله انجمن پزشکی کانادا گفته بر خلاف تصور عمومی که سکته افراد مسن را تهدید می‌کند٬ این بیماری یک تهدید برای عموم جامعه است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین