|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۷۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰
درحالی که اداره مالیات بعد از پنج دهه مالیات همه تاریخ را از تیم های استقلال و پرسپولیس می‌خواهد، کنفدراسیون هم اولتیماتوم حذف تیم‌های بدهکار راه داده است.
 درحالی که اداره مالیات بعد از پنج دهه مالیات همه تاریخ را از تیم های استقلال و پرسپولیس می‌خواهد، کنفدراسیون هم اولتیماتوم حذف تیم‌های بدهکار راه داده است.

لابه لای حرف‌های دو روز قبل مهدی تاج صحبت‌هایی گفته شد که زیر بازی سوپر جام برای پرسپولیس فرو ماند. تاج اعلام کرد پرسپولیس ۱۰۷ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد. این حرف درست در زمانی گفته شده که کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به نمایندگان ایران در آسیا اولتیماتوم داده که باید پرونده‌هایشان شفاف باشد.

بدهی زیاد پرسپولیس
شفاف بودن یعنی بدهکار نبودن و این برای پرسپولیسی که بیشترین بدهی و پرونده را در فیفا و کاس به خود تخصیص داده است یعنی حلقه محاصره تنگ تر به ویژه آنکه سازمان امور مالیاتی کشور در نامه‌ای به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران از آنها خواسته تا حل مشکل و تعیین تکلیف بدهی مالیاتی سه باشگاه تهرانی از هرگونه همکاری در زمینه صدور یا تمدید پروانه و مجوز فعالیت آنها و همچنین سایر همکاری‌ها با این باشگاه‌ها خودداری کند. حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا هم چنین کرده است.

اوضاع استقلال به نظر می‌آید اندکی از پرسپولیس بهتر است و هم بدهی‌های بین المللی تقریبا صفر است و هم بدهی مالیاتی بسیار کمتر از این عدد است و به این ترتیب شاید استقلال بتواند از حلقه محاصره سازمان مالیات و کنفدراسیون آسیا راحت‌تر بیرون بیاید اما کار با پرونده های مثل پرونده ژوزه و پراهیچ و ... برای پرسپولیس سخت تر است.

بعد از ۵۰ سال آمده‌اند!
با این حال باید پرسید چرا سازمان مالیات به یکباره بعد از چند دهه سر و کله شان پیدا شده و بدهی مالیاتی ۵ دهه را یک جا مطالبه می‌کند آن هم در حالی که این دو باشگاه همیشه فرهنگی بوده‌اند و مالیات نباید می‌دادند و از آن بالاتر اینکه هیچ کدام تاکنون سود آور نبوده اند!

این پرسش را خود مسئولان فدراسیون و وکلای حقوقی باشگاه ها باید جواب بدهند و از حق و حقوق باشگاه‌ها باید دفاع کنند اما هر چه هست فرقی ندارد، مهم اینست که حلقه محاصره هر روز تنگ تر می‌شود و حتی فشارهای اخیر کنفدراسیون فوتبال می‌تواند نمایندگان ما را در لیگ قهرمانان کنار بگذارد.

تجربه حذف استقلال!
استقلال تجربه حذف از لیگ قهرمانان را دارد. آن روزها کنفدراسیون اعلام کرده بود که لیست باید تا فلان تاریخ ارسال شود استقلال در این زمینه کوتاهی کرد. حالا باید پرسید کنفدراسیون فوتبال آسیا همانقدر مصمم است که آن روزها بود؟ استقلال آن روزها حذف شد حالا هم پرسپولیس و استقلال هر دو روی لبه تیغ راه می‌روند و دیگر تیم‌ها هم وضعیت خیلی بهتری ندارند. نفت تهران هم تیمی بدهکار است که احتمال آن می رود که از آسیا کنار گذاشته شود.

واقعیت هم البته همین است و تیم‌هایی که نمی‌توانند دخل و خرج کنند طبق قانون دنیای خصوصی کنفدراسیون فوتبال آسیا نباید در فوتبال فعالیت کنند هر چند طبق قانون کنفدراسیون آسیا این تیم‌ها حتی در لیگ داخلی کشور‌ها هم نمی‌توانند حضور داشته باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین