|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۷۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفته فکر نمی‌کند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در گزارش سه ماهه بعدی به کنگره پایبندی ایران به «برجام» را تأیید کند.
 «جان بولتون»، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفته فکر نمی‌کند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در گزارش سه ماهه بعدی به کنگره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای با گروه 1+5 را تأیید کند.

«بولتون» که از مشاوران ترامپ در دوران تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری بود در مصاحبه با پایگاه خبری «تبلت» درباره برجام گفت: «من قبلاً چندین بار با رئیس‌جمهور درباره ایران و اشاعه هسته‌ای صحبت کرده‌ام.»

بولتون اضافه کرد: «او، این موضوع را تهدیدی آشکار علیه ایالات متحده و متحدان ما می‌بیند. رئیس‌جمهور ترامپ شاید به عنوان تنها فرد در دولت آمریکا، این موضوع را به عنوان مسئله‌ای اضطراری همانند کره شمالی می‌بیند.»

سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل درباره گزارش سه ماهه بعدی دولت ترامپ در خصوص پایبندی ایران به برجام گفت: «فکر نمی‌کنم پایبندی ایران در نامه بعدی که 90 روز بعد به کنگره ارسال می‌شود، تأیید شود.»

دولت آمریکا به موجب مصوبات قانونی بایستی هر 90 روز یکبار گزارشی درباره اجرای تعهدات برجامی ایران به کنگره آمریکا ارائه کند.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کرد. اما گزارش‌های بسیاری حاکی از ان هستند که ترامپ با تیلرسون مخالفت کرده است.

بولتون گفت: «ترامپ در تبلیغات انتخاباتی‌اش به صراحت گفت که این توافق چقدر بد است.»

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین