|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۷۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
به منظور تقویت تولید ملی ، تشدید ضرباهنگ توسعه ودر راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی حمایت از پروژه های عظیم سیراف انرژی، پتروشیمی سبلان و آلومینیوم جنوب را بر عهده گرفت و نسبت به گشایش اعتبارات اسنادی مربوطه به مبلغ افزون بر ٢ میلیارد و ۵٠ میلیون دلار اقدام نمود.
 اهمیت ویژه صنایع در اقتصاد هر کشور به گونه ای است که باید از همه ابزارها به منظور بهبود قابلیت های آن و ایجاد زنجیره ارزش به نحو مطلوب و شایسته ای بهره مند شد و در این میان با توجه به ارتباطی که گسترش تولید با پویایی و کارآیی سامانه مالی دارد، بانک ها نقش مهمی بر عهده دارند که در صورت کارکرد مطلوب راندمان این بخش را چند برابر خواهند کرد.

بازارهاى اقتصادى شامل بازار کار، تجارت و بازار کالا و خدمات بدون بازارمالى توسعه یافته از رشد کافى برخوردار نمى ‏شوند. اقتصادهاى پیشرو به ظرفیت انواع فعالیت‏هاى اقتصادى و تامین مالی توجه خاص دارند در واقع بخش مالى با توزیع سرمایه در واحدهاى تولیدى و از طریق شناسایى موارد پربازده، منابع مالى را به جانب کاراترین و نافع ترین فعالیت‏هاى اقتصادى هدایت مى‏ کند که پیروی از این الگو در کشور ما با رعایت الزامات مختلف باید مد نظر باشد.

در این میان بانک صادرات حمایت از تولیدات داخلی، افزایش اشتغال و رونق اقتصادی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است که در پرتو چنین سو گیری، تسهیل حرکت چرخ های اقتصاد ملی و پیمایش صنعت در ریل پیشرفت هدف گذاری شده است.

هر چند که توسعه صنعت تنها در حیطه رسالت بانک ها نمی باشد و این مهم منوط به همگرایی و همکاری بین بخشی است اما با توجه به شرایط ویژه ای که کشور در آن قرار داشته و دارد ، مدیران این بانک با وظیفه شناسی و در کنار عمل به سایر وظایف ذاتی بنگاه معظم تحت مدیریتشان به مقوله پویایی صنعت نگرشی مثبت داشته و دارند و از طیف گسترده صنایع در اقصی نقاط مختلف کشور حمایت می کنند.

اعتقاد به این گزینه که تکمیل پازل صنعتی از طریق ایجاد خوشه های صنعتی مبتنی بر پتانسیل های هر منطقه می تواند فراوری محصولات و مصنوعات را در مسیر رشد قرار داده و از این منظر تولید ناخالص داخلی افزایش بافته و فرصت های شغلی در عرصه های پایدار فراهم گردد،هدایتگر مدیران ارشد بانک صادرات به سمت و سوی حمایت از تولیدگران بوده است.

به صورت مثال بانک صادرات ایران به منظور افزایش تولید و اشتغال در سال گذشته حمایت از بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط را در دستور کار و سرلوحه فعالیت های خود قرار داد که عملکرد این بانک بیانگر در مدار تولید قرار گرفتن بیش از ١١ هزار بنگاه در سراسر کشور است، بی نیاز از محاسبات ریاضی در خواهیم یافت که این کار چه خدمتی به رونق اقتصاد کشور و اشتغال زایی به شمار می آید.

علاوه بر صنایع کوچک همچنین در تعاملی سازنده با مدیران ارشد صنعتی کشور در خصوص گشایش اعتبار اسنادی پروژه های عظیمی مانند سیراف انرژی، پتروشیمی سبلان و آلومینیوم جنوب و چندین طرح بزرگ از سوی این بانک اقدام شده است.

به منظور تقویت تولید ملی ، تشدید ضرباهنگ توسعه ودر راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی حمایت از پروژه های عظیم سیراف انرژی، پتروشیمی سبلان و آلومینیوم جنوب را بر عهده گرفت و نسبت به گشایش اعتبارات اسنادی مربوطه به مبلغ افزون بر ٢ میلیارد و ۵٠ میلیون دلار اقدام نمود.

شایان ذکر است در جهت تکمیل پروژه های سیراف انرژی و پتروشیمی سبلان جمعاً مبلغ یک میلیارد دلار گشایش اعتبار صورت گرفته و همچنین پروژه آلومینیوم جنوب که در زمینه تولید شمش های آلومینیومی فعالیت خواهد داشت با مبلغ یک میلیارد و ۵٠ میلیون دلار تأمین اعتبار شده و سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که این پروژه از مهم ترین دستاوردهای دولت بازدهم محسوب می شود.

با توجه به رکود حاکم بر فضای اقتصادی کشور و اهمیت توسعه صنایع در برون رفت از این وضعیت، بانک صادرات در این مورد از همه امکانات موجود حسن استفاده را داشته است و به همین علت مدیران آن بارها علاوه بر دریافت تندیس و لوح تقدیر از جشنواره های مرتبط با صنعت از سوی دولتمردان و فعالین صنعتی به دلیل مشارکت در ایجاد صنایع مادر و زیر ساخت های توسعه صنعتی کشور مورد تحسین قرار گرفته اند.

ورود به عرصه حمایت از صنعت از سوی بانک صادرات در حالی است که به فراخور شرایط و مقتضیات این بنگاه بزرگ همراستا با سیاست های دولت در سایر بخش ها نیز مشارکتی اثر بخش و امیدآفرین داشته است.

در واقع بانک صادرات در این سال ها ایفاگر نقش بانک های توسعه ای بوده است و با ممزوج و آمیخته کردن همه توانمندی ها و به اتکای نیروی انسانی کارآمد، پیشگامی خود را در عرصه های گوناگون تمام عیار تثبیت کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین