|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۷۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت از صدور 20 هزار ویزای الکترونیکی برای زائران ایرانی خبر داد و گفت: ویزای باقی زائران در روزهای آینده صادر خواهد شد.
 نماینده ولی فقیه در حج و زیارت از صدور 20 هزار ویزای الکترونیکی برای زائران ایرانی خبر داد و گفت: ویزای باقی زائران در روزهای آینده صادر خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی قاضی عسکر عصر امروز در جمع کارکنان حج و زیارت استان گلستان اظهار کرد: حادثه منا و حادثه مسجدالحرام دو حادثه بسیار بزگ و غم‌انگیزی بود که در سال 1394 با آن روبرو شدیم.

وی ادامه داد: پس از آن اتفاقات و موضوعات سفر حجاج ایرانی متوقف شد زیرا نگاه اصلی ما مسئله عزت و حرمت حجاج ایرانی بود که وزیر حج عربستان در توافق‌نامه‌ای کتبی این موضوع را تضمین و تائید کرد که تلاش خود را برای حجاج ایرانی انجام خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده تا کنون بیش از 20 هزار ویزای الکترونیکی برای زائران ایرانی صادر شده و در تلاش هستیم تا روزهای آینده ویزای سایر حجاج نیز صادر شود.

قاضی‌عسکر با اشاره به توافق به منظور جابجایی حجاج توسط شرکت‌های ایرانی و سعودی تاکید کرد: به منظور بررسی و ارزیابی عملکرد عربستان در خصوص سفر حج برای زائران ایرانی توافق شد تا 10 نفر از اعضای کنسولگری ایران در عربستان حاضر و این سفر را ارزیابی کنند.

وی گفت: در سال جاری 86 هزار و 500 در سامانه حج ثبت‌نام کردند و هزاران نفر نیز به صورت رزرو هستند که 15 هزار نفر از زائران حج تمتع امسال را اهل سنت تشکیل می‌دهند و باید این نکته را تذکر دهم که وحدت شیعه و سنی در استان گلستان مثال زدنی است.

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت تاکید کرد: من به حجاج عزیز می‌گویم که نگران سفر حج خود نباشید زیرا مطمئن باشید که این سفر آبرومندانه برگزار خواهد شد اما باید این را هم بدانیم که در هر مراسمی به طور طبیعی ممکن است حوادثی رخ دهد.

قاضی عسگر با اشاره به فراهم کردن امکانات رفاهی و تعیین منازل نوساز برای اسکان زائران ایرانی گفت: در حج امسال نرم‌افزار تلفن همراه ویژه زائران ایرانی طراحی شده که حاوی اطلاعات زائران است که در کنار آن دستبندهای ویژه‌ای با همین محتوا طراحی شده که باعث شناسایی بهتر زائران ایرانی می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: تلاش ما بر این است که سفر حج امسال سفری بسیار خوب و بدون حادثه برای حجاج ایرانی باشد که با توکل بر خداوند اینگونه خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین