|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۷۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: توطئه ای جدید در راه است که در آن یک «خلیفه حفتر» جدید مانند لیبی را به فلسطین تحمیل کنند.
 نشست خبری «مسجد الاقصی؛ اولویت اسلامی، استمرار مقاومت» عصر امروز (دوشنبه) با حضور ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، خالد القدومی، نماینده جنبش حماس در ایران و حسین اکبری، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های مجمع جهانی بیداری اسلامی در خبرگزای قدس برگزار شد.

در ابتدای این نشست ابوشریف با قدردانی از تلاش های صورت گرفته و مقاومت مردم فلسطین به تلاش صهیونیست ها برای سیطره برکل فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: طرح رژیم صهیونیستی محدود به گیت ها و بازرسی نمی شود بلکه در چارچوب یک استراتژی برای کل فلسطین است و رژیم صهیونیستی به دنبال یهودی سازی کل فلسطین است.

وی ادامه داد: یهودی سازی قدس و مسجد الاقصی با این طرح  گام به گام و تدریجی دنبال می شود و ما نباید از این توطئه رژیم صهیونیستی غافل شویم، این رژیم تلاش دارد با سوء استفاده از عملیات مسجدالاقصی، طرح های خطرناک خود را دنبال کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران با اشاره به شکست طرح های سازش محمود عباس با رژیم صهیونیستی از تحولات اخیر به عنوان یک فرصت برای بازگرداندن آرمان فلسطین به جایگاه اصلی خود یاد کرد و گفت: در نشست ریاض که به ریاست ترامپ برگزار شد مسئله فلسطین کاملا از دستور کار حذف شد و آنها سعی کردند این مسئله را از اولویت های جهان اسلام حذف کنند.

ابوشریف افزود: باید از فرصت پیش آمده در تحولات اخیر برای ارائه یک طرح ملی برای نجات فلسطین استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در راستای تحقق این هدف و آرمان مهم ملت فلسطین و همچنین امت اسلامی با هم متحد شود و نه اینکه با هم مقابله کنند، عنوان کرد: مردم فلسطین باید به این پایداری و مقاومت ادامه داده و دست از این اعتراضات نکشند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران ادامه داد: ملت فلسطین با وجود این همه فشارها، سرکوب ها و حصارها به تنهایی نمیتواند با دشمن صهیونیستی مقابله کند و نیازمند یاری امت اسلامی است، مردم فلسطین به وظیفه خود عمل کرده و می‌کنند، جوانانی که حتی انتفاضه دوم را ندیده اند امروز به میدان آمده و خون خود را در این راه میدهند، اما ادامه این راه نیازمند یاری و حمایت امت های اسلامی است.

ابوشریف با تاکید بر اینکه متاسفانه در شرایط کنونی هیچ راه جایگزینی جز مقاومت برای مقابله با پروژه صهیونیستی که خواستار یهودی سازی کل فلسطین است، وجود ندارد، اظهار داشت: یکی از طرح های صهیونیستی مسئله تشکیل کنفدراسیون با اردن است که طی آن نیروهای اردنی امنیت مرزها را به عهده بگیرند. طرح جداسازی کامل نوار غزه نیز طرح دیگری است که مصر باید به آن ملحق شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی توطئه ای جدید در راه است که در آن یک «خلیفه حفتر» جدید مانند لیبی را به فلسطین تحمیل کنند. در سایه این وضعیت نامساعد جهان عرب، رژیم صهیونیستی طرح‌های خود را پیش می‌برد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در پایان تصریح کرد: معتقدیم که این فرصت خوبی است که امت اسلامی باید از آن استفاده کند، این مسئله نیازمند تلاش مضاعف از سوی امت اسلامی است و کشورهای مخلص مانند ایران نیز در این خصوص مسئولیت بزرگی را به عهده دارند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین