|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۷۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
همزمان با سالروز ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و میلاد مسعود هشتمین اختر آسمان ولایت و امامت و آغاز دهه کرامت شبکه‌های تلویزیون برنامه‌های ویژه‌ای روی آنتن می برند.
 همزمان با سالروز ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و میلاد مسعود هشتمین اختر آسمان ولایت و امامت و آغاز دهه کرامت شبکه‌های تلویزیون برنامه‌های ویژه‌ای روی آنتن می برند.

*** شبکه یک سیما

به نقل از روابط عمومی سیما، شبکه ملی ایام دهه کرامت را با برنامه زنده «حریم» آغاز کرد. برنامه‌ای که همه‌روزه از طریق ارتباط مستقیم با حرم رضوی دل های شیفتگان ولایت و امامت را شیدایی می‌کند.

ویژه برنامه «جشنواره رضوی» به تهیه‌کنندگی سعید عباسی نیز در ۱۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای برای این دهه تولید شده و تلاش می‌کند با انعکاس رویدادهای این دهه و گفت‌وگوهای مردمی بینندگان را با ویژگی‌های این دهه هر چه بیشتر آشنا کند. در این برنامه که هر روز بعد از «آفتاب شرقی» و قبل از خبر ساعت ۱۴ پخش می‌شود، اختتامیه جشنواره رضوی در شهرهای خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، سیستان و بلوچستان، قم و خوزستان پوشش داده می شود.

*** شبکه دو سیما

به مناسبت آغاز دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا (ع) شبکه دو سیما برنامه هایی ویژه را به یمن این ایام مبارک برای مخاطبان خود در نظر گرفته است.

افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت روز سه شنبه ۳ مرداد ماه ساعت ۷:۳۰ به صورت زنده از حرم حضرت معصومه(س) آغاز می شود. همچنین جُنگ نوجوانانه «باران» از حرم حضرت معصومه(س) با حضور نوجوانان و با اجرای برنامه های نمایشی، مسابقه حضوری و پیامکی سه شنبه ساعت ۱۸:۳۰ روانه آنتن می شود.

دیگر برنامه این شبکه به مناسبت دهه کرامت؛ ویژه برنامه «کوی محبت» است که به صورت زنده از شهر قم با تدارک بخش های ویژه ارتباط معنوی مخاطبان را با بارگاه منوّر حضرت معصومه(س) میسر سازد. این برنامه دوشنبه ساعت ۱۹:۱۵ از شبکه دو پخش می شود.

همچنین جُنگ شبانه «باغ ملی» به تهیه‌کنندگی احسان ارغوانی و برنامه صبحگاهی «با صبح» به تهیه‌کنندگی جعفر فریدزاده و «نگی که نگفتی» به تهیه‌کنندگی مجتبی احمدی با رویکرد ویژه این ایام روانه آنتن خواهند شد.

سخنرانی، گزارش‌های عیدانه و مولودی‌خوانی‌های مرتبط نیز از دیگر ویژه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهه کرامت است که تقدیم مخاطبان خواهد شد.

ویژه برنامه «از لاک جیغ تا خدا» برنامه دیگر این شبکه است که در روز میلاد حضرت معصومه(س) (سه شنبه ۳ مردادماه) ساعت ۱۱:۱۵ با حضور چهره‌های شاخص برنامه‌های پیشین روانه آنتن می‌شود.

گروه کودک و نوجوان نیز برای مخاطبان خود ویژه برنامه‌های مختلفی از جمله برنامه «یه گله جا» را به مناسبت روز دختر و ولادت حضرت معصومه (س) در نظر گرفته است که سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب ساعت ۱۴:۳۰ و ۱۰ پخش می‌شود.

وربین «نمادو» نیز گزارش‌های خود را از سراسر ایران با موضوع پوشش جشن‌های دهه کرامت و رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعیِ برگزار شده طی این ایام روانه آنتن خواهد کرد.

همچنین مجموعه «مسافر خراسان» با معرفی، بازخوانی نقش و جایگاه حرم امام زادگان ایران، ارائه تصویری زیبا و بدیع از بقاع متبرکه امامزادگان شهرهای مختلف از فرزندان امام موسی کاظم (ع) در گروه دانش و اقتصاد تهیه شده است. این برنامه به تهیه کنندگی هادی خدادی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۶:۵۰ و پنجشنبه و جمعه ساعت ۸:۲۰ از شبکه دو سیما پخش می شود.

افزون بر این برنامه‌های «کام شیرین» به تهیه‌کنندگی مرتضی یعقوبی و محمد سلیم کیا و «عصر خانواده» به تهیه‌کنندگی علی اکبر کریمی نیز با بهره‌مندی از حضور کارشناسان، مهمانان و موضوعات متناسب با ایام دهه کرامت به تدارک برنامه‌هایی ویژه پرداخته‌اند که از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

*** شبکه سه سیما

شبکه سه با برنامه‌های «سمت خدا»، «دوطرفه»، «چراغانی» و «شهرکرامت» دهه کرامت را جشن می گیرد.

برنامه «سمت خدا» در اولین روز دهه کرامت (سه شنبه ۳ مرداد) و همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، همراه با حجت الاسلام حسینی قمی مهمان آستان مقدس آن بزرگوار در شهر مقدس قم؛ و روز پنجشنبه ۱۲ مرداد و در آخرین روزهای دهه کرامت به همراه حجت الاسلام میرباقری مهمان آستان مقدس رضوی در مشهد مقدس مشهد خواهد بود و از این اماکن مقدس برنامه به صورت زنده پخش می شود.

«سمت خدا» در گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه به تهیه‌کنندگی سید عبدالمجید رکنی تولید و هر روز از ساعت ۱۳:۳۰ روانه آنتن می‌رود.

مجموعه «دوطرفه» به همین مناسبت ویژه برنامه ای با عنوان «دختر تراز» تدارک دیده است. این ویژه برنامه در روز ولادت حضرت معصومه(س) با حضور دکتر امیرحسین بانکی کارشناس دینی، به موضوعات مختلف مربوط به دختران می پردازد. مجموعه «دو طرفه» کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی سعید عباسی و جواد بیک محمدی هر روز ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه پخش می شود.

 «چراغانی» برنامه ای است که پوشش جشنواره های دهه کرامت خراسان رضوی را در دستور کار دارد.

 این برنامه کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی به تهیه کنندگی سعید عباسی است که در این ایام از شبکه سه سیما پخش می شود.

گفتنی است؛ ویژه برنامه دهه کرامت شبکه سه سیما با عنوان «شهر کرامت»، از سه شنبه ۳ مرداد آغاز می شود و تا پنجشنبه ۱۲ مرداد ادامه خواهد داشت. این ویژه برنامه در این ایام، هر شب از ساعت ۲۲:۳۰  روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد .

این ویژه برنامه کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی سید محمد هاشمی اصل است که در ۱۰ قسمت ۶۰ دقیقه ای از بوستان های شهر مشهد و با حضور مردم از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، به مدت ۱۰ شب از ساعت ۲۲:۳۰ به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه سیما خواهد شد.

این برنامه با اجرای محمدرضا حسینیان میزبان هنرمندان در حوزه نویسندگی، خوانندگی، بازیگری و...  که  در حوزه رضوی قدمی برداشته اند و به عنوان خادمین فرهنگی ـ هنری امام رضا (ع) شناخته  شده اند، خواهد بود.

گفت وگو با مردم مشهدالرضا در دهه کرامت توسط محسن حاجیلو، معرفی مناطق گردشگری مشهد، اجرای تواشیح، مداحی و ... از بخش های دیگر ویژه  برنامه «شهر کرامت» می باشد.

*** شبکه چهار سیما

شبکه چهار سیما به مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت ویژه برنامه های مختلفی را برای مخاطبان خود در نظر گرفته است که در این ایام بر روی آنتن می رود.

مستند ایران ـ مشهد، آستان بهشت، گوهرشاد و ایران مشهدالرضا عناوین برنامه هایی هستند که در دهه کرامت از شبکه چهار سیما پخش می شود.

 مستند «آستان بهشت» با هدف معرفی آستان مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در ۲۱ دقیقه تولید شده و به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، سه شنبه ۳ مرداد ساعت ۱۷ از شبکه چهار سیما پخش می شود. این مستند به کارگردانی حجت رنجبری، آستان حضرت معصومه (س) شامل مسجد امام حسن عسکری (ع)، مدرسه فیضیه، موزه آستان مقدس، درمانگاه حضرت معصومه (ع)، و نیز مراسمی از اذن دخول را به تصویر می کشد.

زنان برتر جهان اسلام که کارهای عام المنفعه اجتماعی داشته اند در مستند «گوهرشاد» معرفی می شوند. این مستند پنج قسمتی از روز سه شنبه ۳ مرداد ساعت ۱۲ تا یکشنبه ۸ مرداد پخش می شود.

مجموعه «مستند ایران ـ مشهد» ساخته حمید مجتهدی که به معرفی آثار تاریخی، ملی و مذهبی کشورمان می پردازد، این قسمت از مجموعه ایران به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) به شهر مقدس «مشهد» اختصاص دارد که از ۷ مرداد هر روز عصر روی آنتن می رود.

نگاهی به صحن ها، رواق ها، ایوان ها، بررسی معماری و چگونگی نامگذاری اماکن اطراف حرم مقدس رضوی از جمله بخش های این مستند دیدنی است.

«ایران مشهدالرضا» کاری از حمید مجتهدی است و دل گویه ها به محضر امام رضا (ع)، تصاویر زیبا و دیدنی از رواق ها و بست ها و صحن های امام رضا (ع) و گفتار راجع این بناها و زیارت حرم مطهر و .... را روایت می کند. این برنامه که جمعه ۶ مرداد ساعت ۱۲:۳۰ پخش می شود.

*** شبکه پنج سیما

گروه معارف شبکه پنج سیما به مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت ویژه برنامه های مختلفی را برای مخاطبان خود در نظر گرفته است که در این ایام بر روی آنتن می رود.

«بانوی آفتاب» و «بانوی کرامت» عنوان دو میان برنامه کوتاه ۵ دقیقه ای است که از شب ولادت حضرت معصومه (س) و در فواصل مختلف زمانی از شبکه پنج پخش می شود.

همچنین برنامه زنده «تا نیایش» چهارشنبه ۴ مرداد ماه به صورت زنده و مستقیم از حرم مطهر حضرت معصومه (س) ساعت ۱۲ بر روی آنتن شبکه پنج می رود.

به همین مناسبت پنج شنبه ۵ مردادماه ساعت ۲۱:۵۵ دعای کمیل از حرم حضرت معصومه(س) پخش خواهد شد. ارتباط زنده با حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) از دیگر برنامه هایی است که عاشقان اهل بیت در روز ولادت بیننده آن خواهند بود.

*** شبکه قرآن و معارف سیما

ویژه برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما نیز در این دهه شامل «نگاه خورشید»، «راه نشان»، «نسیم کرامت» و سخنرانی های مذهبی و... خواهد بود.

 برنامه گفت و گو محور «نگاه خورشید» از دوشنبه ۲ مرداد از ساعت ۲۲ الی ۲۳ به صورت زنده و مستقیم روی آنتن می رود .

در این برنامه با حضور مهمانان موضوعاتی همچون سیره عملی و فضائل اخلاقی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) بررسی و در مورد فضایل این بزرگواران صحبت می شود.

جنگ شبانگاهی «راه نشان» با محوریت بیان مسائل اجتماعی از دیدگاه قرآن کریم از دیگر برنامه های این شبکه در دهه کرامت می باشد که ساعت ۲۳:۳۰  به صورت زنده هر شب در طول این ایام تقدیم مخاطبان می شود .

بررسی شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) در مستند «فیض دیدار» نیز همه روزه در دهه کرامت ساعت ۵:۳۰ بامداد به روی آنتن خواهد رفت.

جشن ویژه دهه کرامت در امامزاده صالح (ع) در قالب برنامه «نسیم کرامت» نیز برنامه دیگری است که از ششم مرداد ماه ساعت ۱۹ به صورت زنده پخش خواهد شد.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی با محوریت تفسیر سوره احزاب هر شب ساعت ۲۰ از حرم حضرت معصومه (س) به روی آنتن می رود.

گفت وگو با مادران و دختران حافظ قرآن با عنوان «مادرانه» در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۴:۳۰ از این شبکه پخش می شود.

همچنین برنامه زنده «طلیعه» و سخنرانی های آیات عظام جوادی آملی و صدیقی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در این ایام می باشد.

*** شبکه افق سیما

شبکه افق نیز همزمان با دهه کرامت برنامه هایی ویژه و متناسب با این ایام تولید و آماده پخش کرده است. این برنامه ها شامل؛ «عیدانه: دخترانه» به تهیه کنندگی الهه بهبودی است که سه شنبه ۳ مردادماه از شبکه افق پخش می شود.

این برنامه که به صورت زنده، سه شنبه شب ۳ مردادماه ساعت ۲۱ تا ۲۳ روی آنتن می رود، شاهد حضور مهمانانی هستیم که یا دختران امروزند یا دختران دیروز و مادران حالا؛ آنها بانوان موفقی هستند که تاثیرگذاری خود را در جامعه شناخته اند و در مسیر صحیح نقشی که می توانند در آینده داشته باشند گام بر می دارند.

سمیه سادات لوح سری که در حوزه دختران (بلوغ، تربیت و ...) کتاب هایی به رشته تحریر درآورده و فعالیت های پژوهشی در این زمینه داشته هم به عنوان کارشناس در «عیدانه؛ دخترانه» حضور خواهد داشت.

همچنین بهترین نامه های دختران به پدرانشان در برنامه قرائت می شود و به بهترین ها هدایایی تعلق می گیرد؛ مهمانان از بین نویسندگان، مترجمان، هنرمندان، حافظان قرآن کریم و همچنین خانم های بزرگسال به عنوان الگوهایی برای دختران امروز هم در برنامه حضور می یابند.

در میان برنامه هم نامه های پدران به دختران، درد و دل های دختران با حضرت معصومه(س) در حرم مطهر ایشان، گفت وگو با یکی از دختران خادم این حرم نورانی و ... به نمایش در می آید.

*** شبکه نهال

شبکه نهال نیز در ایام دهه کرامت تلاش می کند تا با پخش ویژه هایی این ایام را جشن گیرد به همین مناسبت

مجموعه انیمیشن «پرنده طلایی» روی آنتن می رود.

این مجموعه انیمیشن سه بعدی همه روزه ساعت ۱۹:۴۵ در شبکه نهال به مدت ۱۳دقیقه مهمان خانه های کودکان ایرانی خواهد شد.

این انیمیشن داستان سفر چند کبوتر آزاد برای دستیابی به یک شهر امن و مناسب برای زندگی است که نهایتا با پیوستن به کبوتران حرم امام رضا (ع) پایان زیبایی می یابد.

این پویانمایی سه بعدی در سال ۱۳۹۳به کارگردانی مجید شاکری و در مرکز صبا تولید شده است. نویسنده داستان انیمیشن نژلا نوشیروانی می باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین