|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۷۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
با اعلام نظریه کارشناسی آتش نشانی مبنی عمدی بودن آتش سوزی، پرونده مقدماتی با موضوع "حریق عمـدی" تشکیل و به دستور رئیس شعبه 102 دادگاه عمومی کهریزک، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 پسر جوانی که به یک زن متاهل علاقه‌مند شده بود و از سوی او بی‌توجهی می‌دید برای انتقام گرفتن از زن، خودروی همسرش را به اشتباه آتش زد.

 ساعت 4 سوم اردیبهشت ماه امسال وقوع یک آتش سوزی در خیابان امام خمینی به کلانتری 175 باقرشهر و ایستگاه آتش نشانی اعلام شد.

با حضور ماموران آتش نشانی در محل و انجام عملیات اطفای حریق مشخص شد یک دستگاه پراید در مقابل در منزل مالک آن آتش گرفته و با وجود انجام عملیات اطفای حریق به صورت کامل سوخته است.

با اعلام نظریه کارشناسی آتش نشانی مبنی عمدی بودن آتش سوزی، پرونده مقدماتی با موضوع "حریق عمـدی" تشکیل و به دستور رئیس شعبه 102 دادگاه عمومی کهریزک، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تماس فرد ناشناس

چند روز پس از ارجاع پرونده به پایگاه نهم پلیس آگاهی، شاکی پرونده با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی اعلام کرد: فرد ناشناسی طی تماس تلفنی مدعی شده که خودرو‌ام را اشتباها آتش زده است. این شخص در صحبت‌هایش مدعی بود که با شخصی به نام "علی . الف" که در همسایگی ما زندگی می‌کند، اختلاف مالی به مبلغ 270 میلیون پیدا کرده و از آنجائی که علی . الف حاضر به پرداخت این مبلغ به وی نشده، او نیز به قصد انتقام گیری تصمیم به آتش زدن خودروی شخصی او گرفته اما خودرو مرا به اشتباه آتش زده است.

با توجه به اظهارات مالباخته ( شاکی پرونده ) در خصوص تماس تلفنی فرد ناشناس، "علی . الف" در همسایگی مالباخته شناسایی و تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت اما علی در اظهاراتش عنوان کرد که با هیچ شخصی، هیچگونه اختلاف مالی و یا شخصی ندارد که در ادامه تحقیقات، صحت اظهاراتش بررسی و کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که فرد ناشناس قصد به انحراف کشیدن مسیر تحقیقات را داشته است.

اظهارات همسر مالباخته

در ادامه رسیدگی به پرونده، همسر مالباخته با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان اعلام کرد: جوانی که از چندی پیش برایم مزاحمت ایجاد کرده، طی تماس تلفنی عنوان کرد که آتش زدن خودرو کار او بوده است.

همسر مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش تصمیم گرفتم تا در داخل مغازه محل کار خود اقدام به نصب کابینت‌های چوبی ( MDF ) کنم؛ برای نصب کابینت جوانی به مغازه‌ام مراجعه کرد و چند روز در مغازه مشغول نصب کابینت بود. آخرین روز و پس از تسویه حساب مالی، این جوان در کمال تعجب به من پیشنهاد دوستی داد که به شدت با این موضوع مخالفت و به نوعی او را از مغازه بیرون کردم با این وجود هربار مزاحم من می‌شد و مجددا پیشنهاد خودش را مطرح می‌کرد. چندین بار قصد داشتم تا موضوع را با همسرم در میان بگذارم اما می‌ترسیدم که اتفاق بدتری بیفتد و به همین علت تصمیم گرفتم تا با گذشت زمان، این موضوع را به آرامی حل و فصل کنم که این جوان اقدام به آتش زدن خودرو همسرم کرد.

دستگیری متهم

با شناسایی "محسن . الف" ( متولد 1369 )، کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی با مراجعه به محل سکونت وی در منطقه باقرشهر، اقدام به دستگیری وی کردند.

"محسن . الف" در اظهارات اولیه منکر هرگونه آتش زدن و حریق عمدی خودرو متعلق به شاکی پرونده شد اما در ادامه تحقیقات با تایید اظهارات همسر مالباخته به کارآگاهان گفت: تصمیم گرفته بودم تا به هر شکل ممکن با آن خانم دوست شوم، اما او هر بار مخالفت می‌کرد و علت آن را نیز نمی‌گفت تا اینکه یک روز او را سوار بر خودرو پرایدش با یک مرد دیدم. گمان کردم که او با شخص دیگری دوست شده، طی چند روزی که برای کابینت کاری به مغازه‌اش رفت و آمد داشتم، او را چندین بار دیده بودم که با یک پراید سفید رنگ به مغاز‌ اش تردد دارد. تصمیم گرفتم تا خودرو پرایدش را آتش زده تا به نوعی از او انتقام گرفته باشم.

وی ادامه داد: پس از شناسایی محل سکونت‌اش، شب حادثه با تهیه بنزین به در خانه‌اش رفته و پراید او را آتش زدم. چند روز پس از آن متوجه شدم، مردی که داخل پراید بوده در واقع همسرش بوده است، به همین علت با طرح داستان دروغین اختلاف مالی با همسایه آنها سعی داشتم تا مانع از شناسایی خود توسط پلیس شوم .

سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ایجاد حریق عمدی، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم با تکمیل پرونده روانه زندان شد.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین