|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۲
کد خبر: ۱۷۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
درست است که انتخاب ما بین حیوان و انسان، انسان خواهد بود اما باید بدانیم حفاظت از حیات وحش ضروری است. گرگ‌ها به هیچ وجه حاضر نیستند وارد محیط زندگی انسان‌ها شوند و این از نظر رفتارشناسی حیوانات مشخص شده است.
 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنقر و کلیایی گفت: در اراضی روستای بشیر آباد کودکی 3ساله مورد حمله گرگ قرار گرفت.

 سید رضا چقاکبودی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنقر و کلیایی گفت: این کودک از ناحیه گردن و سر به شدت زخمی و جهت مداوا به بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سنقر اعزام می‌شود که به دلیل شدت جراحات وارده سریعا به کرمانشاه اعزام و هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) شهر کرمانشاه تحت درمان است.

چقاکبودی در خصوص علل این حادثه و برخی دخالت‌های انسانی در محیط زیست گفت: تخریب زیستگاه‌های طبیعی و از بین بردن طعمه‌های وحشی توسط عوامل انسانی، شکار بی رویه گراز و خرگوش (منابع غذایی گرگ‌ها) توسط اهالی، انباشت غیر اصولی زباله در حاشیه روستاها و شهرها، زنده‌گیری توله‌های گرگ برای جفت گیری با سگ و سپس رهاسازی هیبرید سگ و گرگ (گرگاس) در طبیعت به دلیل تربیت ناپذیر بودن و عدم توانایی شخصی در نگهداری از آنها را می‌توان به عنوان مهم‌ترین دلایل ورود گرگ‌ها به حریم زندگی انسان‌ها و حمله به کودکان یاد کرد.

وی ادامه داد: برهم زدن چرخه‌های طبیعی پیامدهای ناخواسته و منفی در زندگی ما دارد، لازم به ذکر است اگر گرگ‌های منطقه از بین بروند، اهالی با انبوهی از گراز و خرگوش مواجه می‌شوند که زندگی را برای اهالی سخت خواهد کرد.

چفاکبودی گفت: درست است که انتخاب ما بین حیوان و انسان، انسان خواهد بود اما باید بدانیم حفاظت از حیات وحش ضروری است. گرگ‌ها به هیچ وجه حاضر نیستند وارد محیط زندگی انسان‌ها شوند و این از نظر رفتارشناسی حیوانات مشخص شده است.

چقاکبودی با توصیه به دامداران و کشاورزان منطقه و انجام مراقبت گفت: از اهالی روستاها تقاضا می‌کنیم مراقب کودکان خود باشند و آنها را تنها در کوچه پس کوچه‌ها رها نکنند چون گرگ‌ها از فرط گرسنگی و تغذیه توله‌ها به انسان‌ها حمله می‌کنند.

وی یادآور شد: همچنین توصیه می‌شود از سپردن گله‌ها به کودکان و افراد کهنسال خودداری کنند و هنگام چرای دام‌ها از سگ‌های گله استفاده کنند و در صورت مشاهده حیوانات وحشی در مناطق مسکونی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.


منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین