|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۷۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
19 نفر از این 117 نفر مسموم زیر 20 سال سن داشته‌اند که کم‌سن‌ترین آن‌ها 16 ساله بوده است، سن سایر موارد بین 20 تا 41 سال بوده است.
 مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان از جان باختن 5 نفر به‌علت مسمومیت با الکل متانول خبر داد و گفت: 117 نفر تعداد کل افرادی است که با مشروبات الکلی متانول از عصر پنج‌شنبه تا ساعت 12 ظهر امروز(دوم مردادماه) به مراکز درمانی مراجع کرده‌اند.

«سید محمد صابری»  در خصوص آخرین وضعیت مسمومیت با مشروبات الکلی، گفت: 117 نفر تعداد کل افرادی است که با مشروبات الکلی متانول از عصر پنجشنبه تا ساعت 12 ظهر امروز(دوم مردادماه) به مراکز درمانی مراجع کرده اند.

وی از جان باختن 5 نفر به‌علت مسمومیت با الکل متانول خبر داد و گفت: بسیاری از این بیماران پس طی مراحل درمانی ترخیص شده‌اند و هم‌اکنون 26 نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند که 11 نفر در بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان، در بیمارستان غرضی سیرجان 11 نفر و در بیمارستان ولیعصر شهربابک 4 نفر بستری هستند.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان از وخامت حال 2 نفر از این بیماران که در بخش ICU بستری هستند، خبر داد و خاطرنشان کرد: 54 نفر از 117 نفر مسمومین به مشروبات الکلی، مشکل جدی کلیوی پیدا کرده بودند که تحت دیالیز قرار گرفتند و این افراد بین یک تا 3 بار دیالیز شده‌اند.

وی جنسیت همه افراد مسموم را مرد دانست و گفت: 19 نفر از این 117 نفر مسموم زیر 20 سال سن داشته‌اند که کم‌سن‌ترین آن‌ها 16 ساله بوده است، سن سایر موارد بین 20 تا 41 سال بوده است.

صابری با بیان این مطلب که این مسمومیت فقط در شهرستان سیرجان مشاهده شده است، اظهار کرد: از ساعت 18 روز گذشته(یکم مردادماه) تا ساعت 12 امروز 18 مراجعه جدید داشته‌ایم و این نشان‌دهنده این است که مواردی هستند که تا کنون مراجعه نکرده‌اند و اکنون در حال مراجعه به مراکز درمانی هستند.

وی توصیه کرد: افرادی که مصرف‌کننده این ماده بوده‌اند، قضیه را جدی گرفته و به مراکز درمانی مراجعه کنند و نگذارند که زمانی که وضعیتشان وخیم شد به مراکز درمانی مراجعه کنند، ممکن است اکنون علائمی از این بیماری در خود احساس نکنند و زمانی متوجه شوند که دیگر درمان برای آن‌ها جواب ندهد.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان یادآور شد: 2 مورد از مراجعات دیشب تاکنون به‌علت استفاده مجدد از این مواد بوده است(روز جمعه مصرف کرده بودند، مشکل‌دار نشده بودند اما با وجود این مسأله دوباره مصرف کرده‌اند و متأسفانه دچار مسمومیت شده‌اند)، این مهم ممکن است به‌علت عدم اطلاع‌رسانی کافی بوده است و یا بی‌احتیاطی فرد باشد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین