|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۷۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
متاسفانه برخی با فضاسازی‌ می خواستند مردم را از سفر حج منصرف کنند اما کاروان‌ها به موقع تکمیل شد و ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر اعزام خواهند شد و تعداد زیادی از زائران هم به صورت رزرو ثبت‌نام کرده‌اند.
 نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در گرگان گفت: اعزام زائران حج تمتع کشورمان از ۹ مرداد ماه امسال آغاز می‌شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر در همایش متمرکز زائران حج تمتع سال ۹۶ گلستان اظهار داشت: با توجه به اقدامات فشرده صورت گرفته درچندماه گذشته، مقدمات کاراعزام زائران ایرانی به حج ۹۶ فراهم شده است و زائران از ۹ مردادماه سفر خود را آغاز می‌کنند.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: متاسفانه برخی با فضاسازی‌ می خواستند مردم را از سفر حج منصرف کنند اما کاروان‌ها به موقع تکمیل شد و ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر اعزام خواهند شد و تعداد زیادی از زائران هم به صورت رزرو ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امکانات اجرائی و کارهای فرهنگی فراهم شده است، اضافه کرد: طبیعتا سال گذشته حج نبودیم و گاهی ممکن است مسئله‌ای با دو سه روز تاخیرانجام شود اما جای نگرانی نیست.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به روند اقدامات صورت گرفته برای صدور ویزای هیئت ۱۰ نفره کنسولی کشورمان ، گفت: با وزیر حج عربستان رایزنی شده و تا چند روز آینده مشکل ویزای این گروه حل می شود.

وی تصریح کرد: در موضوع حج شورای عالی امنیت ملی تصمیم خود را گرفته و ما نیزاز طرف خودمان مراقبت‌های لازم را داریم .

وی همچنین به اعزام حدود ۱۵ هزار زائر اهل سنت در حج امسال اشاره کرد و گفت: : بیش از ۲۰ هزار ویزای الکترونیکی برای حجاج ایرانی صادر شده است و مابقی ویزا هم به زودی صادر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتصریح کرد: با دریافت دعوتنامه عرببستان برا شرکت درحج امسال ، در مذاکرات با طرف سعودی تلاش کردیم تا شرایط برگزاری حج عزتمندانه همراه با حفظ کرامت وامنیت زائران ایرانی فراهم شود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین