|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۸
کد خبر: ۱۷۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
علی رغم شایعاتی مبنی بر شیوع ویروس در تهران باید گفت که تا کنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری به طور رسمی از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده است.
 مدیریت بیماری‌های دامی گفت: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تا کنون از ۸۰ نفری که مبتلا به این بیماری شدند ۵ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند.

کریم امیری معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی  با اشاره به آخرین وضعیت تب کریمه کنگو اظهار داشت: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تا کنون از 80 نفری که مبتلا به این بیماری شدند 5 نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه شیوع این بیماری در فصل گرما با فعالیت کنه ها شدت می یابد، افزود: براین اساس تا پایان مرداد ماه پیش بینی می شود که موارد دیگری اضافه شوند از این رو از مردم و دامداران تقاضا داریم که نکات بهداشتی را رعایت نمایند.

امیری ادامه داد: علی رغم شایعاتی مبنی بر شیوع ویروس در تهران باید گفت که تا کنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری به طور رسمی از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که افراد نگرانی هایی مبنی بر مصرف گوشت های وارداتی دارند، بیان کرد: با توجه به نظارت سازمان دامپزشکی و نگهداری 24 ساعته گوشت در اتاق پیشسرد جای هیچ گونه نگرانی نیست و از افراد تقاضا داریم که  تنها از مراکز مجاز اقدام به خرید نمایند.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی با بیان اینکه امکان مهار این ویروس در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: با وجود آنکه این ویروس بومی کشور ما است از این رو مهار آن نیازمند سرمایه گذاری قابل توجهی است و از آنجا که احتمال آلودگی مجدد از کشورهای همسایه وجود دارد لذا امکان کنترل آن غیر ممکن است.

به گفته وی از دامداران تقاضا می شود که از تماس مستقیم با بدن دام و کشتار غیر مجاز خودداری نمایند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین