|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۱۷۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
براساس برنامه زمانی اعلام شده، آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۶ برای ۲۰ کد رشته امتحانی که پذیرش آنها براساس آزمون است و در روز جمعه ۱۳ مرداد ۹۶ در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.
 مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال جاری ۱۳ مردادماه برگزار می‌شود.

حسین توکلی  گفت: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، ثبت‌نام برای شرکت در آزمون‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۶ تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اعم از دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی با درنظر گرفتن مهلت تمدید شده در روز پنج‌شنبه ۱۸ خردادماه ۹۶ پایان پذیرفت.

وی افزود: براساس ضوابط، پذیرش در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۶، برای ۶۷ کد رشته امتحانی به شرح مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پذیرش در ۲۰ کد رشته امتحانی از ۶۷ کد رشته امتحانی از طریق آزمون و پذیرش در ۴۷ کد رشته امتحانی دیگر از ۶۷ کد رشته امتحانی صرفا براساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: برای شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۶، تعداد ۹۱ هزار و ۶۹۹ داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۹۸۳ نفر زن و ۵۴ هزار و ۷۱۶نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۴۰.۳۳ درصد ثبت‌نام کنندگان زن و ۵۹.۶۷ درصد مرد هستند.

وی ادامه داد: برای شرکت در آزمون ۲۰ کد رشته امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است،  تعداد ۸۱ هزار و ۸۷۲ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۴۵۸ نفر زن و ۴۸ هزار و ۴۱۴ نفر مرد هستند به عبارت دیگر ۴۰.۸۷ درصد زن و ۵۹.۱۳ درصد مرد هستند.

توکلی گفت: برای شرکت در پذیرش ۴۷ کد رشته امتحانی از ۶۷ کد رشته امتحانی که صرفا براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) انجام می‌شود، تعداد ۹ هزار و ۸۲۷ داوطلب ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد ۳ هزار و ۵۲۵ زن و ۶ هزار و  ۳۰۲ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۲۵.۸۷ درصد زن و ۶۴.۱۳ درصد مرد هستند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: کارت شرکت در آزمون داوطلبان ۲۰ کد رشته امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است، در روز سه‌شنبه ۱۰مرداد ۹۵ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و لذا داوطلبان ذیربط ضرورت دارد از روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۹۶ تا ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۱۲ مرداد ۹۶ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به مشاهده و دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط اقدام کنند.

وی افزود: براساس برنامه زمانی اعلام شده، آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۶ برای ۲۰ کد رشته امتحانی که پذیرش آنها براساس آزمون است و در روز جمعه ۱۳  مرداد ۹۶ در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

توکلی اظهار داشت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی در هفته آخر شهریور ماه ۱۳۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ضمنا داوطلبانی که علاقمند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی نیز  هستند، ضرورت دارد براساس اطلاعیه دانشگاه آزاد اسلامی که به طریق مقتضی و در مهلت مشخص شده بر روی سایت مرکز آزمون دانشگاه مذکور قرار داده می‌شود با مراجعه به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و براساس شرایط و ضوابط اعلام شده، نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از کد رشته‌ امتحانی مربوط اقدام کنند
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین