|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۷۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
رژیم صهیونیستی از جمع‌آوری این گیت‌های امنیتی امتناع کرده و مدعی است که این تدابیر امنیتی مشابه با روش‌های اخذ شده در اماکن مقدس سایر نقاط جهان است.
 نخست وزیر ترکیه محدودیت های اخیر رژیم صهیونیستی علیه دسترسی مسلمانان به مسجد الاقصی در قدس را محکوم کرد.

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنعالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: محدود شدن دسترسی مسلمانان به مسجد الاقصی به هر دلیل، غیر قابل قبول است.

ییلدیریم در یک سری پست‌های توئیتری گفت: "ما منتظر هستیم که اسرائیل با توجه به حساسیت‌های جهان اسلام این اشتباه را تصحیح کند. شهروندهای یهودی که ما برای قرن‌ها با آنها زیسته‌ایم، یکی از عوامل مهم ثروت اجتماعی ما هستند. ما میراث تمدنی هستیم که اختلافات را بدون توجه به مذهب، فرقه ،زبان یا نژاد، ثروت در نظر میگیریم. به همین دلیل، اقدامات علیه این عبادتگاه برای شهروندان یهودی‌امان را تایید نمی‌کنیم و خواستار اعتدال میان شهروندانمان هستیم."

وی  در این پیام افزود: ترور تهدیدی مشترک برای تمام بشریت است. ترور وابسته به مذهب، زبان و نژاد نیست. ما بار دیگر شدیدا ترور را محکوم می‌کنیم.

در پی تیراندازی مرگبار، رژیم صهیونیستی هفته گذشته مسجد الاقصی را بست که منجر به خشم مردم در سراسر کرانه باختری شد. مسجد الاقصی پس از دو روز بسته بودن بعد از نصب میله‌های فلزی ردیاب و دوربین‌ها در ورودی این مسجد مجددا بازگشایی شد که طبق گفته فلسطینی‌ها این اقدام رژیم صهیونستی برای تغییر شرایط کنونی است. رژیم صهیونیستی از جمع‌آوری این گیت‌های امنیتی امتناع کرده و مدعی است که این تدابیر امنیتی مشابه با روش‌های اخذ شده در اماکن مقدس سایر نقاط جهان است.

سه فلسطینی روز جمعه در اعتراض علیه تدابیر رژیم صهیونستی اطراف این مکان مقدس کشته شدند، همچنین سه شهرک‌نشین یهودی در حمله‌ای که به فلسطینیان نسبت داده می‌شود در شهرکی واقع در کرانه باختری کشته شدند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین