|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۷۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
رهبران دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا با قانونی برای مجازات کردن روسیه به خاطر مداخله ادعا شده‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موافق هستند.
 رئیس جمهور آمریکا جمهوری‌خواهان را به انجام اقدامات اندک برای حمایت از وی در برابر اتهامات مربوط به ارتباطاتش با روسیه متهم کرد.

 به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: همزمان با اینکه "شکار جعلی جادوگر" در رابطه با اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا و ارتباطاتش با کمپین من ادامه دارد، حتی دو گروه یعنی روسیه و دموکرات‌ها نیز به بهانه‌هایی که درباره شکست انتخاباتی مطرح می‌شوند، می‌خندند.

وی افزود: بسیار ناراحت‌کننده است که جمهوری‌خواهان که برخی از آنها حمایت خود را از من قطع کرده‌اند، اقدامات اندکی برای حفاظت از رئیس جمهورشان انجام می‌دهند.

دونالد ترامپ به طور دقیق به اشخاص خاص جمهوری‌خواه اشاره‌ای نکرد اما بسیاری از اعضای حزبش از زمانی که نامزدی خود را به عنوان نماینده جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد از وی انتقاد و ترامپ را متهم کرده‌اند که به جای آنکه یک جمهوری‌خواه واقعی باشد یک فرصت‌طلب سیاسی است.

اعضای حزب جمهوری‌خواه در تحقیقات مختلف در خصوص ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با نمایندگان روس پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ نقش فعالی ایفا می‌کنند.

ترامپ بارها اعلام کرده که این تحقیقات بخشی از یک «شکار جادوگر» علیه وی است و مطبوعات را به انتشار اخبار جعلی در زمانی که گزارشات مربوط به روسیه باشد، متهم کرده است. آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که حملات سایبری تحت حمایت روسیه برای تحت تاثیر قرار دادن نتیجه انتخابات با هدف تقویت محبوبیت ترامپ در برابر هیلاری کلینتون رقیب دموکراتش استفاده شده است.

ترامپ، اعضای خانواده‌ و بستگانش توسط رابرت مولر مشاور ویژه،  اف‌بی‌آی و هیئت‌های مختلف کنگره تحت تحقیق قرار دارند که این هیئت‌ها درباره احتمال تبانی میان دولت روسیه و تیم ترامپ تحریم می‌کنند.

دونالد ترامپ جونیور، پسر بزرگ رئیس جمهور آمریکا قرار است به زودی در یک جلسه غیرعلنی مدارکی را به کمیته قضایی سنا ارائه دهد.

جارد کوشنر داماد رئیس جمهور آمریکا نیز قرار است طی جلسات غیرعلنی امروز (دوشنبه) و سه‌شنبه مدارکی را به کمیته اطلاعات سنا و کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان ارائه دهد.

رهبران دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا با قانونی برای مجازات کردن روسیه به خاطر مداخله ادعا شده‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موافق هستند.

این قانون مانع می‌شود تا ترامپ به صورت یک‌جانبه هر گونه تحریمی را علیه مسکو لغو کند.

این قانون که روز سه شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته خواهد شد، همچنین اجازه می‌دهد تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به خاطر الحاق شبه جزیره کریمه به مسکو در سال ۲۰۱۴ و همچنین مداخله ادعا شده‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعمال شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین