|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۱۷۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰
به مناسبت حضور ایران به عنوان مهمان ویژه بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب پکن، نشست پل ادبی ایران و چین برگزار می‌شود.
 به مناسبت حضور ایران به عنوان مهمان ویژه بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب پکن، نشست پل ادبی ایران و چین برگزار می‌شود.

نشست پُل ادبی ایران و چین، روز پنج شنبه پنجم مرداد با حضور جمعی از نویسندگان، شاعران و منتقدان دو کشور برگزار می‌شود. ایران و چین دو کشور باستانی قاره آسیا و دارای سابقه تاریخی و تمدنی غنی هستند.

در دوران باستان، این دو کشور با جاده معروف ابریشم که از مشرق تا مغرب امتداد داشت و خطوط دریایی‌ که از دریای چین به خلیج فارس کشیده می‌شد، با یکدیگر پیوند می‌یافتند. قدمت دوستی دیرینه و عمیق ایران و چین به بیش از دو هزار سال می‌رسد. روابط فرهنگی ایران و چین در قرن پنجم میلادی چنان توسعه یافت که این دوره را عصر طلایی فرهنگ و ادب ایران در چین دانسته‌اند. زبان و ادب فارسی در چین بسیار رواج داشته و زبان فرهنگی و دینی مسلمانان بوده است و مشترکات فراوانی میان فرهنگ ایران و چین در حوزه فلسفه، هنر و ادبیات دیده می‌شود.

متاسفانه شناخت مردم دو کشور از ادبیات معاصر و تحولات ادبی که در قرن بیستم رخ داده، اندک است و شایسته است که در معرفی ادبیات معاصر ایران و چین در دو کشور بیشتر تلاش شود.

به دعوت مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب و موسسه‌ نمایشگاه‌های فرهنگی و همچنین حضور ایران به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب پکن، هیئتی از انجمن نویسندگان، شاعران و محققان ادبی دو کشور دیدار و گفت‌وگو دارند.

این نشست، پنج‌شنبه پنجم مرداد ساعت ۱۶ با موضوع تشکیل پل ادبی ایران و چین با حضور لی یی مینگ، سوی آیجن، هوون جیان، لی‌شاو جون، فوشیو پینگ، یان سی شوی، یوگویلی و جمعی از نویسندگان، شاعران و محققان ایرانی برگزار و درباره ادبیات معاصر دو کشور بحث و گفت‌وگو می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین