|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۷۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰
به دستور «رودریگو دوترته» ممنوعیت سیگار کشیدن در اماکن عمومی سراسر فیلیپین از امروز اجرایی می‌شود.
 به دستور «رودریگو دوترته» ممنوعیت سیگار کشیدن در اماکن عمومی سراسر فیلیپین از امروز اجرایی می‌شود.

به نقل از پایگاه اینترنتی اینکوایر؛ دفتر ریاست جمهوری فیلیپین از مردم این کشور خواست تا از قانون ممنوعیت سیگار کشیدن در محافل عمومی که از امروز ۲۳ ژوئیه در سراسر این کشور اجرایی می‌شود، استقبال کنند.

ممنوعیت سیگار کشیدن در محافل عمومی در مانیل، پایتخت فیلیپین از ماه فوریه اجرایی شد.

«ارنستو آبلا»، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری فیلیپین در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: این حکم اجرایی بخشی دیگر از سیاست‌های دولت در جهت ارتقای سلامت عمومی است. اجرای این دستور تحقق آرزوی ما در مورد آینده مصرف دخانیات در کشور است.

ممنوعیت سیگار کشیدن در محافل عمومی سراسر فیلیپین در ۱۶ ماه مه از سوی «رودریگو دوترته»، رئیس جمهور این کشور امضا شد. بر این اساس، سیگار کشیدن در موسسات آموزشی، بیمارستان ها، رستوران و محل تهیه غذا ممنوع است. همچنین سیگار کشیدن در مناطق محوطه‌ای مانند راه پله‌ها و آسانسور اکیدا ممنوع است.

بنابر مفاد مندرج در این قانون، فروختن سیگار و سایر محصولات دخانی به افرادی که زیر سن قانونی هستند ممنوع بوده و در صورت سرپیچی از این قانون هم فروشنده و هم خریدار جریمه می‌شوند. تمامی نهاد‌های شهری وظیفه اجرای این قانون در سطح شهر را دارند. همچنین وزارت بهداشت فیلیپین یک خط تلفن برای دریافت گزارش‌ها و شکایات مردمی در نظر گرفته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین