|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۷۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی مبتلا به نوع خاصی از سرطان است که نرخ مرگ و میر بالایی در میان مبتلایان دارد.
 سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی مبتلا به نوع خاصی از سرطان است که نرخ مرگ و میر بالایی در میان مبتلایان دارد.

هفته گذشته رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند «جان مک‌کین» عضو ارشد مجلس سنای آمریکا و رئیس کمیته نیروهای مسلح این مجلس برای خارج کردن یک لخته خون از بالای چشم چپ خود تحت عمل جراحی قرار گرفته است. اما دو روز پس از اعلام این خبر، نتایج مطالعات آزمایشگاهی انجام شده برروی بافت خارج شده از صورت او نشان داد که او مبتلا به نوع بدخیمی از سرطان مغز است.

انتشار این خبر موجی از حمایت را از سوی سیاستمداران آمریکایی هر دو جناح و حتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که بارها مورد انتقاد این سناتور کهنه‌کار قرار گرفته بود، برای او به همراه آورد. بسیاری از نمایندگان کنگره و چهره‌های سیاسی شناخته‌شده مانند باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در پیام‌های خود در شبکه‌های اجتماعی از او خواسته‌اند همانند جنگ ویتنام در جنگ با سرطان نیز از خود شجاعت نشان دهد.

با این حال، در حالیکه کمتر از یک هفته از تشخیص سرطان جان مک‌کین می‌گذرد، اخباری که در رابطه با بیماری او در رسانه‌های مختلف منتشر شده حاکی از مناسب نبودن شرایط جسمی این سناتور 80 ساله برای حضور در مجلس سناست. دفتر او نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد مک‌کین تا اطلاع ثانوی در جلسات سنا شرکت نخواهد کرد.

طبق گفته رسانه‌های آمریکایی، مک‌کین مبتلا به گلیوبلاستوما است که یکی از انواع شایع و بدخیم تومور است که سیستم عصبی مرکزی بدن (مغز و نخاع) را درگیر می‌کند. این نوع سرطان در محافل سیاسی آمریکا ناشناخته نیست چرا که «تد کندی» سناتور دموکرات و برادر کوچکتر «جان اف کندی» رئیس جمهور اسبق آمریکا و «بیو بایدن» پسر «جو بایدن» معاون اوباما نیز به ترتیب در سال 2009 و 2015 به همین علت در گذشتند.

طبق اعلام انجمن سرطان آمریکا، مبتلایان به گلیوبلاستوما با شرایط سنی مک‌کین تنها 4 درصد شانس زنده ماندن دارند و از زمان تشخیص بیماری نیز به طور میانگین بیشتر از 5 سال عمر نمی‌کنند.

البته دفتر مک‌کین اعلام کرده است که پزشکان بافت سرطانی را به طور کامل از مغز او خارج کرده‌اند اما پزشکان معتقدند حتی کوچکترین بافت باقیمانده نیز دوباره می‌تواند به سرعت به همه قسمت‌های مغز نفوذ کند.

سناتور ایالت آریزونا در سال 2013 نیز مبتلا به نوع خاصی از سرطان پوست تشخیص داده شد اما پزشکان توانستند آن را تحت کنترل درآورند.

جان مک‌کین یکی از شناخته‌شده‌ترین سناتورهای جمهوری‌خواه در تاریخ آمریکاست و از زمانی که به عنوان اسیر جنگی از ویتنام بازگشت تا امروز همواره در سیاست حضور داشته است. او در سال 2008 نیز نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد اما رقابت را به اوباما واگذار کرد.

وی در کنار فعالیت‌های سیاسی داخلی خود یکی از چهره‌های ضدایرانی کنگره نیز به شمار می‌رود و سابقه حمایت از گروهک تروریستی منافقین و شرکت در گردهمایی‌های آنها در فرانسه و آلبانی را نیز در کارنامه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین