کد خبر: ۱۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
رییس ستاد کنگره بین المللی علم و کشتی گفت : « نناد لالوویچ » رییس فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) روز چهارشنبه (24 اردیبهشت) برای حضور در اختتامیه این کنگره به تهران سفر خواهد کرد.
سید جواد رفوگر روز یکشنبه افزود: رییس فیلا با یک روز تاخیر به ایران خواهد آمد و در صورتی که به موقع بیایددراین کنگره سخنرانی خواهد کرد.

وی بیان داشت:این کنگره برای دومین مرتبه و برای اولین بار در ایران با همکاری کمیسیون علمی فیلا طی روزهای 23 و 24 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی اظهارکرد:در این کنگره برخی اعضای کمیسیون علمی فیلاشامل دکتر دیوید کوربی ازآمریکا، دکتر بوریس پودلیوایف از روسیه، دکتر بهمن میرزایی از ایران، دکتر اوانیس بارباس ازیونان،دکتر پیترکایروف ازبلغارستان،دکترحمید کرمانشاهی از ایرانیان مقیم آمریکا، دکتر بابک شادگان از ایرانیان مقیم کانادا، دکترهارولد تونومن از آلمان و پروفسور حیدر صادقی که عضو کمیسیون علمی فیلا نیست سخنرانی خواهند کرد.

رفوگر ادامه داد:این افراددر رابطه با علم و کشتی، تغذیه ورزشی، روانشناسی، بیومکانیک، نوع تمرینات نوجوانان و جوانان، آسیب های کشتی گیران، آمادگی روانی،متدولوژی تمرین های کشتی و بیومکانیک سخنرانی خواهند کرد.

رییس انستیتو بین المللی فدراسیون کشتی ادامه داد: هدف از برگزاری این کنگره استفاده از نتایج آن برای مربیان کشتی سراسر کشور است تا برداشت خوبی از مفاهیم و یافته های علمی داشته باشند و آنرا به کار گیرند.

وی ادامه داد: فدراسیون کشتی قصد دارد تا فیلا را مجاب کند که ایران توانایی برگزاری کنگره های بزرگ بین المللی را دارد و این ظرفیت در کشور ما وجود دارد تا به عنوان یکی از مراکز پیشرفته آموزش مربیگری فیلا مطرح باشد.

به گفته وی، فیلا در حال حاضر در برخی کشورهای دنیا مانند اسپانیا، ایتالیا و بلغارستان مراکز آموزش مربیگری راه اندازی کرده است.

رفوگربیان داشت: با توجه به پیشینه کشتی ایران و قهرمانی کشتی فرنگی در بازیهای المپیک 2012 لندن وکشتی آزاددررقابت های جهانی 2013 در بوداپست مجارستان، قصد داریم که فیلا را مجاب کنیم که ایران یکی ازمراکزعلمی کشتی دنیا باید باشد که در این صورت ارتباطات بین المللی کشتی کشورمان با سایر کشورها افزایش خواهد یافت و از سوی دیگر اساتیدوقهرمانان کشتی کشورمان به فیلا معرفی خواهند.

تجلیل از سه فرهیخته کشتی

رییس ستاد کنگره بین المللی علم و کشتی گفت: در این کنگره از «کیومرث ابوالملوکی» نویسنده اولین کتاب با موضوع کشتی و یکی از مربیان پیشکسوت کشتی در سالهابسیار دور(60 سال پیش)، «ضیاء معینی» رییس اسبق انستیتو بین المللی کشتی و «ابوالقاسم رایگان»ازداوران ممتاز کشتی تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی با تاکید برایجاد وحدت رویه بین فدراسیون های کشتی گفت:یکی از شعار های کشورهای صاحب کشتی دنیا ماندن این رشته در بازیهای المپیک است و با برگزاری چنین کنگره هایی کمیته بین المللی المپیک (IOC) مجاب خواهد شد که کشتی زیبا شده و زمانی که علم وارد کشتی شود به طور حتم این رشته جذاب تر خواهد شد.

رفوگر گفت: این همایش طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در سالن همایش شهیدقندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد و مربیان کشتی از سراسر کشور برای حضور در آن دعوت شده اند.

وی همچنین بااشاره به همکاری وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت:مهدی راسخ معاون توسعه مدیریت،هماهنگی و امور پشتیبانی این وزارتخانه همکاری بسیار خوبی برای برگزای هر چه بهتر این همایش داشت.

بعد از برگزاری این همایش و در روزهای پنجشنبه و جمعه (25 و 26 اردیبهشت ماه) سی و دومین دوره پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی با حضور 10 تیم برتر پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال 2013 جهان در بوداپست مجارستان در سالن ورزشی شهدای هفتم تیر تهران برگزار خواهد شد.

برهمین اساس گروه بندی جام جهانی کشتی فرنگی 2014 هفته گذشته با حضور«نناد لالوویچ» رییس فدراسیون بین المللی کشتی در مقر فیلا در سوئیس انجام شد.

در گروه یک تیم های روسیه، مجارستان، آمریکا، ترکیه و قزاقستان و در گروه دو هم تیم های کره جنوبی، ارمنستان، آذربایجان، ایران و فنلاند حضور دارند.

همچنین «تئودورس هاماکوس» از یونان و «آخرودجان روزیف» از ازبکستان که از اعضای هیات رئیسه فیلا هستند به عنوان نمایندگان فدراسیون بین المللی کشتی در جام جهانی کشتی فرنگی تهران حضورمی یابند.

همچنین «کنستانتین میخاییل اف» نایب رییس آسیایی کمیته داوران فدراسیون بین المللی کشتی و «ادیشیر ماچیدزه» از گرجستان به عنوان مدرسان داوری ازسوی فیلا در این رقابت ها حضور خواهند داشت.

با تصمیم مسوولان برگزاری مسابقات وزن کشی این رقابت ها با دوکیلوگرم ارفاق وزن انجام می شود.

دراین رقابت ها از نفرات شرکت کننده تست دوپینگ گرفته خواهد شد که دکتر بابک شادگان نماینده کمیته پزشکی فیلا مسوول این کار معرفی شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین