|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۴
کد خبر: ۱۷۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
مهلت ای اف سی به تیم های حاضر در مسابقات لیگ قهرمانان برای نداشتن بدهی مالی، کمک تاریخی دیگری برای فوتبال ایران است .
 مهلت ای اف سی به تیم های حاضر در مسابقات لیگ قهرمانان برای نداشتن بدهی مالی، کمک تاریخی دیگری برای فوتبال ایران است .

اجباری که ای اف سی در 16 سال گذشته برای فوتبال ایران ایجاد کرده باعث ساخت وسازهایی عمیق در فوتبال ما بوده است .ترتیب حرفه ای سازی در این عرصه ، از 16 سال قبل آغاز شد وفوتبال ما با همین اجبارهای ای اف سی پیشرفت کرد .

براخی از موارد مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا در 16 سال گذشته به قرار ذیل بوده است :

1-برگزاری لیگ حرفه ای در کشورهای عضو کنفدراسیون، ای اف سی اعلام کرد تا سال 2001 اگر کشوری لیگ حرفه ای نداشته باشد باشگاه هایش مجاز به حضور در مسابقات بین المللی قاره نخواهند بود .فوتبال ما با این مهلت ، از سال 80 حرفه ای گری کرد .

2-داشتن ورزشگاه اختصاصی وساختمان مدیریتی برای انجام امور،بازیها وتمرینات که باعث شد تیم های مختلف در راستای حرفه ای گرایی فعالیت خود را در این عرصه آغاز کنند .

3-تجهیز ورزشگاه ها به میزان لوکس برق وروشنایی که ورزشگاه ها توان برگزاری کامل بازیها را در شب داشته باشند .

4-استفاده از تابلوی نمایشگر در ورزشگاه ها .

5-بهره مندی از کارت مربیگری آ در آسیا برای مربیان حاضر در لیگ حرفه ای که باعث استفاده تیم ها از مربیان تحصیلکرده وتلاش مربیان کلاس ندیده برای کلاس رفتن شد!

6-عدم محاسبه سکوهای فاقد صندلی برای شمارش تماشاگر ومتعاقب آن ممنوعیت نشستن در سکوهای بدون صندلی که باعث شد ورزشگاه آزادی ما به اجبارصندلی دار شود .

7-منع حضور تیم های دولتی در سیستم لیگ فوتبال که باعث شد تا سازمان ها وتشکل های ورزشی دولتی مدیریت فوتبالی خود را از طریق مجامع ورزشی به تیم های تحت حمایت خود القا کنند .البته مهلت بعدی کنفدراسیون در این عرصه منتفی کردن فوتبال با مدیریت مجمعی خواهد بود وبه اجبار کنفدراسیون فوتبال ایران در بخش های مدیریتی کاملا خصوصی هم خواهد بود .

8-داشتن امکانات کامل ومشخص برای تیم های لیگ برتر در زمینه هتلینگ وترانسپورتینگ ومنع حضور تیم های فاقد ورزشگاه مناسب برای حضور در لیگ حرفه ای وشهرهای فاقد امکانات معمول مثل هتل وامکانات پرواز های بین شهری .

9-روشن کردن محاسبات و تراکنش های مالی در باشگاه ها ونداشتن بدهی به گروه ها ی متعامل در فوتبال که باعث شد تا تیم ها وباشگاه ها در مسائل مالی رفته رفته خود را ملزم به دقت در محاسبات کرده وبه بدهی ها اضافه نکنند .

منبع : ورزش سه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین